سیستان و بلوچستان؛

بررسی وضعیت شرکتهای تعاونی سهام عدالت

نشست بررسی وضعیت شرکتهای تعاونی سهام عدالت استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هدف از برگزاری این نشست رابررسی مسائل و مشکلات مبتلابه تعاونی های سهام عدالت استان عنوان کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان 10 شرکت تعاونی سهام عدالت تشکیل شده است که این شرکت ها  در راستای سیاستهای دولت وقت و در جهت برخورداری دهک پایین جامعه شکل گرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه مکاتبات متعددی که درخصوص اختصاص اعتبار 370 میلیارد ریالی که ازسوی سازمان خصوصی سازی برای هزینه کرد برخی از مبالغ حاصل از سود سهام عدالت به تعاونی های سهام عدالت شهرستانی در سراسر کشور صورت پذیرفته؛ لازم است تا تکلیف تعاونی های سهام عدالت استان مشخص شود و مبالغ اعلامی از سوی سازمان خصوصی سازی بر اساس دستور العمل مربوطه به حساب تعاونی های سهام عدالت استان واریز گردد.

در ادامه این نشست؛ خیاطی مدیر کل امور اقتصادی و دارائی استان گفت: با توجه به دستورالعمل مربوط به پرداخت، در صورت ارائه مدارک و مستندات مربوطه،این اداره کل آمادگی لازم را برای پرداخت معوقات شرکت های تعاونی بر اساس دستورالعمل مربوطه به اسناد مالی را دارد.

در پایان جلسه مقرر گردید شرکت های تعاونی سهام عدالت استان با هماهنگی و همکاری اتحادیه سهام عدالت استان؛ مدارک و اسناد مالی مربوط به سالهای92 و 93 را به اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان ارائه نمایند تا اداره کل امور اقتصادی و دارائی نسبت به پرداخت اسناد مالی مربوط به سالهای 92 و 93شرکت های تعاونی سهام عدالت برابر دستورالعمل مربوطه اقدام نماید.

همچنین اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان مقررشد تا با انجام مکاتباتی با وزارت امور اقتصادی،مشکلات و پیشنهادات پرداخت معوقات شرکت های تعاونی سهام عدالت استان را اعلام نماید.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.