ژاپن به مذاکرات پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی پیوست

ژاپن آمادگی خود را برای پیوستن به مذاکرات سازمان ملل در خصوص دستیابی به پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی اعلام کرد.

ژاپن به مذاکرات پیمان منع کاربرد سلاح‌های اتمی پیوستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ژاپن تودی؛ ژاپن --تنها کشوری که در جهان تحت حملات مستقیم سلاح های اتمی قرار گرفته است-- آمادگی خود را برای پیوستن به مذاکرات سازمان ملل برای دستیابی به پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی اعلام کرد.

تمایل ژاپن برای حضور در این مذاکرات درحالی است که این کشور علیه قطعنامه شروع مذاکرات در مورد یک پیمان جدید در ماه مارس سال آینده سازمان ملل رای مخالف داده بود.

فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن در این باره گفت: امیدوارم ژاپن به طور فعال در این مذاکرات شرکت و از موضع خود حمایت کند. این مذاکرات می تواند موجب تقویت همکاری قدرتهای هسته‌ای و غیر هسته‌ای جهان شود.

وی ادامه داد: ژاپن مخالف پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل است چراکه با موضع این کشور مطابقت ندارد. ژاپن به دنبال جهانی عاری از تسلیحات اتمی است و هر لحظه با خطر کاربرد سلاح های اتمی از سوی کره شمالی مواجه است. بنابراین لزوم آغاز مذاکرات درباره منع سلاح هسته‌ای در جهان احساس می شود.

کشورهای عضو سازمان ملل روز پنجشنبه به آغاز مذاکرات برای دستیابی به پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی رای دادند. آمریکا، روسیه، اسرائیل، فرانسه و انگلیس در میان مخالفان این قطعنامه بودند. استدلال مخالفان این بود که منع کاربرد تسلیحات اتمی باید در چارچوب مذاکرات مربوط به پیمان منع گسترش مورد بحث قرار گیرد. کره شمالی نیز به نفع آنها رای داد.

دور اول مذاکرات از 27 تا 31 مارس و دور دوم از 15 ژوئن تا 7 ژوئیه در نیویورک برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار