ساری،

کنترل آفت شب ‌پره جنگلی در مازندران

آفت پشه‌ های شب‌ پره در اراضی جنگلی شمشاد در حال کنترل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست خبری پدافند غیرعامل از کنترل و مهار آفت پشه‌ های شب‌ پره در اراضی جنگلی شمشاد خبر داد.

حیدرپور افزود: توجه به پدافند غیرعامل برای جلوگیری از آسیب‌پذیری از عوامل بیرونی در جهاد کشاورزی بسیار ضروری است.

وی گفت: در بخش کشاورزی و حفاظت از تولید در شرایط نامتعارف هوشیاری و ضرورت بیشتری نیاز بوده، به همین دلیل کمیته پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیاناینکه برگزاری مانورهای متناسب با نیاز جهاد کشاورزی توسط پدافند غیرعامل در برنامه کاری قرار گرفت، افزود: انجام مانور برای مقابله با آفات، معرفی انواع بیماری‌ها در حوزه کشاورزی، دامی، طیور و شیلات و برگزاری برنامه‌های آموزشی مناسب با نیاز کشاورزان، دامداران و فعالان بخش آبزی از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در این بخش است و در همین بخش رزمایش ملی متناسب با نیاز کشاورزی در استان با همکاری استانداری و اداره‌کل پدافند غیرعامل در دستور کار است.

وی به اقدامات انجام‌شده برای مبارزه با شب‌پره شمشاد که به برخی از اراضی جنگلی استان خسارت وارد کرد، گفت: منشاء ورود این آفت هنوز مشخص نیست ولی تلاش کردیم که با اقدامات لازم و با کمک عوامل اجرایی این حشره در سطح جنگل‌های استان مهار و کنترل شود.

حیدرپور افزود: این آفت از قبل در استان وجود نداشت، پس از بررسی انجام‌ شده برای مهار این آفت مبارزه شیمیایی در 500 هکتار در برنامه کاری قرار گرفت و ‌هزار و 600 هکتار هم در منطقه نوشهر و ساری با بسیج امکانات دولتی و مشارکت مردم محلول‌پاشی شد و تاحدودی موفق به مهار آفت شدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار