حجت الاسلام و المسلمین شهیدی مطرح کرد:

خودسازی و کسب علم از مصادیق خدمت به جامعه است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تزکیه، خودسازی و کسب علم را باید از خانواده شروع و در دوران تحصیل کامل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد‌شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از دواطلبان شاهد و ایثارگر حائز رتبه‌های برتر کشوری در آزمون سراسری سال95 که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: برای خدمت به جامعه تزکیه، خودسازی، کسب علم و تعلیم بسیار مهم است و هر کس باید در مسیری گام بردارد که علمش برای منافع جامعه بکار گرفته شود.

وی افزود: اگر ما امروز آرامش و خوشبختی داریم، آن را مدیون جامعه ایثارگر هستیم و افراد دارای رتبه‌های برتر، در بستر خانواده‌ها‌ی جانباز و ایثارگر رشد یافته‌اند و در واقع مرحله خودسازی را طی کرده‌اند و از این مرحله به بعد، تزکیه همراه با کسب علم باید همراه باشد تا به قله‌های رفیع موفقیت دست یابند.

شهیدی خطاب به فرزندان نخبه ایثار‌گر گفت: باید آینده را نشانه گرفت و اگر به دنبال کسب علم و دانش باشید، می‌توانید مهره‌های درخشانی در جامعه باشید.

وی تصریح کرد: تزکیه و کسب علم از خانواده شروع و در دانشگاه ادامه پیدا می‌کند و باید با علم رشد پیدا کرد تا در خدمت جامعه بود و دوران جوانی بهترین فرصت برای شکوفایی استعدادها و آمادگی برای پذیرش علم است و به همین دلیل نباید وقت و جوانی خود را بیهوده هدر داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در حال حاضر 182 هزار دانشجو و 53 هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

شهیدی با بیان اینکه دو هزار و 11 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، ایثارگر هستند،تأکید کرد: در حال حاضر یک هزار و 800 پایگاه مشاوره مربوط به آموزش و پرورش به صورت رایگان در اختیار فرزندان شاهد و ایثارگر است و امسال نیز نسبت به سال گذشته، 6 درصد به تعداد ممتازان تحصیلی و قبولی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در رشته‌های پرمخاطب، افزوده شد و حدود 60 درصد افراد در مجموعه افتخارآفرینان قرار می‌گیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تحصیل فرزندان ایثارگر مهم است و باید در کنار آن‌ها باشیم و برای حفظ حرمت ایثارگران و جانبازان، در راه کسب علم پیشروی کنیم، چرا که هدف این افرادی که با فداکاری‌های خود، کشور را بیمه کرده‌اند، داشتن کشوری آباد و پیشرفته است و اگر علم داشته باشیم، قدرت داریم .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار