رییس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت:کار برداشت برنج در 400 هکتار از شالیزارهای شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رییس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت:کار برداشت برنج پاییزه در 400 هکتار از شالیزارهای این شهرستان که از نیمه دوم مهرماه آغاز شده تاپایان آبان ماه ادامه دارد.

عمران تقوی با بیان اینکه دو رقم محلی و پر محصول در شالیزارهای شهرستان کشت شده است افزود: ارقامل محلی شامل چمپای عنبر بو ، گرده و ارقام پر محصول شامل طارم،خزر،شمیم و فجر از جمله ارقام کشت شده برنج درشالیزارهای شهرستان است.

تقوی متوسط برداشت در هر هکتار از شالیزارهای ارقام محلی را 5 تا 6 تن و ارقام پر محصول را 10 تا 12 تن اعلام کرد و گفت: برداشت شلتوک علاه بر روش سنتی ( دستی ) به وسیله 20 دستگاه کمباین نیز در حال انجام است.

وی میزان تولید برنج در شالیزارهای شهرستان کهگلویه را بیش از هزار و 600 تن ذکر کرد وافزود: پیش بینی می شود تولید برنج امسال برای شالیکاران شهرستان حدود 60 میلیارد ریال سود آوری داشت باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگلویه با بیان اینکه به علت کیفیت خوب و مرغوب استقبال خوبی برای خرید برنج تولیدی شهرستان شده است گفت:محصول تولیدی علاوه بر خود مصرفی شالی کاران نیاز مردم شهرستان و شهرستانهای همجوار را نیز تامین می کند.

تقوی از کاهش 80 هکتاری سطح زیر کشت برنج شهرستان به دلیل کمبود آب خبر داد و افزود: به همین منظور امسال 200 هکتار لوبیا و ماش در کنار شالیزرهای برنج کشت و متوسط برداشت در هر هکتاز ازمزارع لوبیا 2 تن و ماش هزار و 500کیلوگرم بوده است.

شهرستان گرمسیری کهگیلویه به مرکزیت شهر دهدشت در170کیلومتری یاسوج مرکز استان واقع شده است.


انتهای پیام/ش




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.