بدنبال بروز بحران سیاسی در سئول؛

3 مشاور ارشد رئیس‌جمهور کره‌جنوبی استعفا دادند

درپی درخواست رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، 3 مشاور ارشد "پارک گئون های" امروز استعفای خود را تقدیم وی کردند.

3 مشاور ارشد رئیس‌جمهور کره‌جنوبی استعفا دادندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره؛ پارک گئون های، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی استعفای تعدادی از مشاوران ارشد خود از جمله رئیس دفتر ریاست جمهوری را پذیرفت.

بحران سیاسی که کره‌جنوبی این روزها با آن مواجه است در پی طرح اتهاماتی مبنی بر اینکه رئیس جمهور تحت نفوذ و دخالت‌های یکی از دوستان قدیمی خود به نام "چوی سون سیل" در عرصه حکومت داری و امور دولتی است، مطرح گردید.

جئونگ یون گوک، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد 3 مشاور ارشد رئیس جمهور از سمت خود استعفا داده اند. رئیس جمهور کره جنوبی روز گذشته از 10 مشاور ارشد خود خواست تا استعفای خود را تقدیم کنند. این درخواست در حالی مطرح شد که رئیس جمهور به "چوی سون سیل" که هیچ سمت دولتی هم ندارد، اجازه داد تا پیش نویس یکی از سخنرانی هایش را ویرایش کند.

رسانه های کره جنوبی اعلام کرده اند رئیس جمهور این کشور در تصمیم گیری های خود تحت نفوذ دوست قدیمی اش است و بدون شک این دوست بواسطه دخالت‌هایش در امور سیاسی کره جنوبی، نفع مالی هم می برد.

به نظر می‌رسد عذرخواهی رئیس‌جمهور کره جنوبی در نطق تلویزیونی روز جمعه، کار چندانی از پیش نبرده و باعث کاهش خشم شهروندان این کشور نشده است. معترضان با در دست داشت پلاکاردهایی علیه پارک گئون های، خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار