ورود غیرمجاز افراد به گروه‌های پزشکی عامل بروز ناهنجاری‌ها در سلامت مردم

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی یکی از عوارض سوء مدیریت سلامت را ورود غیر مجاز افراد و گروه‌های غیرجامعه پزشکی به این عرصه خواند.

فرجود شکوهی عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دخالت گروه‌های غیرپزشکی در حوزه سلامت مردم از جمله ورود حوزه تربیت بدنی به امر درمان اظهار داشت: هم متولیان بهداشت و درمان و هم جامعه فیزیوتراپی کشور باید از بیانیه قاطع و همه‌جانبه سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص دخالت‌های گروه‌های غیرمجاز همچون تربیت‌بدنی‌ها در ورود به حوزه درمان حمایت جامع به عمل آورند.

وی ادامه داد: تداوم دخالت گروه‌های غیرپزشکی در حوزه سلامت مردم منجر به بروز ناهنجاری‌هایی در این حوزه می‌شود که در صورت عرفی شدن آن تیشه به ریشه علم و دانش «سلامت‌محور» می‌زند.

وی افزود: این مهم از آن جهت واجد اهمیت است که علیرغم کم‌توجهی وزارت متبوع؛ سازمان مردم‌نهاد نظام پزشکی با چشمانی بینا امورات جامعه پزشکی را به خوبی رصد می‌کند و دغدغه سلامت مردم را در اولویت قرار داده است.

وی با بیان این‌که امیدواریم وزارت متبوع بهداشت و درمان نیز به عنوان متولی اجرایی امر سلامت مردم به این مهم توجه لازم و مبسوط را داشته و حریم‌های درمانی را پاس بدارد ادامه داد: از طرفی همکاران فیزیوتراپیست با توجه به بیانیه سازمان نظام پزشکی باید در سراسر کشور این مداخلات حرفه‌ای را همواره رصد کنند و از طریق شعب استان‌ها گزارش‌های مستند خود را به سازمان نظام پزشکی استان و رونوشتی به سازمان نظام پزشکی کل ارسال نمایند.

وی اضافه کرد: با انجام این مهم نه تنها جامعه فیزیوتراپی به مسئولیت حرفه‌ای خویش عمل می‌کند بلکه باید دغدغه سلامت مردم را با جلوگیری از حضور غیر در امر سلامت مد نظر داشته باشند.

عضو فیزیوتراپیست شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان این‌که ورود رشته‌های غیر مرتبط به امر سلامت جفا بر مردم است تصریح کرد: مردم به جامعه پزشکی اعتماد دارند لذا به هیچ وجه این اعتماد نباید دستمایه و ملعبه تعرض به حرفه مقدس پزشکی گردد.

شکوهی یادآور شد: در این خصوص مردم جامعه بی‌تقصیرند زیرا تشخیص سره از ناسره بر عهده متولیان امر بهداشت و درمان (وزارت) و نیز نهاد منتخب جامعه پزشکی (سازمان نظام پزشکی) است که امیدواریم صدور بیانیه جامع سازمان نظام پزشکی آغازی بر پیگیری‌های مجدانه در جهت حفظ سلامت جامعه باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار