شیراز؛

ورود هر کالای قاچاق نابودی یک فرصت شغلی

کالاهای قاچاق سالانه بیش از 300 هزار فرصت شغلی در کشور را از بین می برد.

ورود هر کالای قاچاق نابودی یک فرصت شغلیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر واحد صنعتی تولید کننده مهرهای اداری در استان فارس گفت : ورود بی رویه کالای قاچاق در بازار سبب شده تا واحد صنعتی  وی با نصف ظرفیت، ادامه فعالیت دهد.
محمد آفتابی افزود: کیفیت کالای کارخانه وی به مراتب بهتر از نمونه مشابه خارجی است و با قیمت کمتر از نمونه مشابه خارجی به بازار عرضه می شود، اما مهرهای خارجی که از طریق قاچاق وارد شده نه کیفیت مطلوبی دارند و نه خدمات پس از فروش، با این وجود برخی مصرف کنندگان تمایل به خرید کالای خارجی دارند.
عباسی مدیر واحد صنعتی تولید کننده آب میوه های طبیعی که نخستین واحد تولید کننده آب میوه های پالپ دار کشور است نیز از نیمه تعطیلی شدن کارخانه خود خبر می دهد.
وی  گفت: برای راه اندازی این واحد تولیدی 200میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است و  150نفر نیز در این واحد مشغول به کار بودند که با  وجود کالاهای قاچاق در بازار، هم اکنون کمتر از  20نفر در این واحد، مشغول به کار هستند.
این فعال صنایع غذایی با اشاره به عرضه گسترده آب میوه های خارجی قاچاق در بازار گفت: کالاهای قاچاق از نظر بهداشتی مشکل دارند  و ورود آن  به بازار داخلی سبب رکود فعالیت این کارخانه و سایر کارخانه های مشابه شده است.
غلامرضا سلیمانی  معاون سازمان صنایع کوچک کشور نیز گفت: وجود کالای قاچاق در کنار واردات بی رویه از معضلات های اصلی بخش صنعت است و اشتغال و تولید صنایع را تحت تاثیر قرار داده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار