شیراز؛

ارتقاء ظرفیت گردشگری در فارس

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: ظرفیت و پتانسیل های گردشگری باید در تمام نقاط استان ارتقاء یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: سیستم های نظارتی غیر دولتی با توجه به تعهد و پیگیری که در جهت رفع دغدغه های جامعه دنبال می کنند، می توانند نقش تعیین کننده و موثری در جهت بهبود وضعیت موجود داشته باشند.
رستمی ادامه داد: نباید شعاع دید تنها به چند منطقه گردشگری شاخص و فعال محدود شود بلکه ظرفیت و پتانسیل های گردشگری باید در تمام نقاط استان ارتقاء یابد.
وی اشتغال‌ زایی، جلوگیری از مهاجرات افراد بومی و بالا بردن قابلیت‌ های گردشگری و جذب توریست از عمده مطالبات طرح بوم‌ گردی روستایی دانست و تاکید کرد: توسعه متوازن گردشگری در  روستاها با نگرش جامع نگر  و  کلان اتفاق می‌افتد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تاکید کرد: میزان طرح های گردشگری قابل اجرا در روستاها در قالب اقامتگاه های بوم گردی و سایر موارد تا مبلغ 150 هزار میلیارد ریال اجرایی شود و ظرف مدت 45 روز گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده، باید در اختیار معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس قرار گیرد.
رستمی یکی از بهترین شیوه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی را اجرای طرح های گردشگری در روستاها و عشایر  و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی دانست و تصریح کرد: اشاعه فرهنگ گردشگری علاوه بر حفظ بافت فرهنگی و تاریخی روستاها، رونق اقتصادی را نیز به دنبال دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار