یاسوج؛

60 پزشک متخصص در هفته آینده به استان می آیند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 60 پزشک متخصص در هفته آینده کار خود را در استان آغاز می کنند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از ورود 62 پزشک متخصص و فوق تخصص در هفته آینده به استان خبر داد و گفت: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰ پزشک متخصص در استان داریم که با ورود این تعداد، سرانه پزشکان متخصص استان به ۳۷ پزشک متخصص در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش می‌یابد.

دکتر پرویز یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار پزشک متخصص در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شده اند افزود: از این تعداد، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد،۵۰ متخصص، ۴ فوق تخصص و ۸ متخصص دندانپزشکی بوده است.

وی ادامه داد: این پزشکان هفته آینده وارد استان شده و با حضور مسئولان از آنها استقبال می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این پزشکان پس از ورود به استان در مراکز بهداشتی،درمانی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بعضی شهرستان‌های بزرگ به کار مشغول می‌شوند و امیدواریم با ورود این متخصصان، کمبودهایی که سال گذشته در استان داشیم برطرف شود.

دکتر پرویز یزدان‌پناه با اشاره به اینکه سال گذشته نیز حدود ۵۲ پزشک متخصص و فوق تخصص وارد استان شد، افزود: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰ پزشک متخصص در استان داریم که با ورود متخصصان جدید، به ۳۷ پزشک متخصص در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده و به میانگین کشوری که ۴۰ پزشک متخصص در ۱۰۰ هزار جمعیت است نزدیک می‌شویم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.