پشتوانه های متزلزل در شطرنج

تیم شطرنج ایران با ترکیب 17 بازیکن و کسب یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی نونهالان جهان عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛تیم شطرنج رده های سنی ایران که در مسابقات قهرمانی نونهالان جهان در گرجستان شرکت کرده بود پس 11 دور رقابت با حریفان جهانی خود تنها یک مدال برنز در رده سنی زیر 8 سال کسب کردند.

رقابت های قهرمانی نونهالان جهان در سه رده سنی زیر 8 ،10 و 12 سال برگزار شد و تیم ایران با 17 بازیکن در این مسابقات شرکت کرد.اما نمایندگان کشورمان فقط در رده سنی زیر 8 سال موفق به کسب مدال شدند.

این نتایج نشان می دهد که پشتوانه خوبی برای شطرنج کشورمان تاکنون صورت نگرفته است و مشخص نیست که آینده شطرنج کشورمان با نتایج ضعیفی که در رده های سنی به دست می آید به کجا کشیده می شود.

در حال حاضر در رشته شطرنج در بخش بزرگسالان بازیکنان مطرحی چون احسان قائم مقامی،شادی پریدر ،آتوسا پورکاشیان حضور دارند و اگر این بازیکنان بخواهند روزی از حضور در میادین ملی خداحافظی کنند در آن صورت شطرنج ایران با کمبود ستاره ها مواجه می شود.

این در حالی است که شطرنج ایران با داشتن چنین ستاره هایی هنوز نتوانسته است عنوان قهرمانی جهان را کسب کند و اگر شطرنج بخواهد با این نتایج در رده های پایه ادامه دهد همچنان باید منتظر حضور یک پدیده در سال های آینده باشیم.

مهرداد پهلوان زاده درباره عملکرد تیم شطرنج نونهالان در مسابقات جهانی به خبرنگار ما گفت :شطرنج بازان ما در مسابقات جهانی گرجستان یک مدال برنز کسب کردند اگر بخواهیم این نتیجه را نسبت به دوره گذشته مقایسه کنیم ضعیف عمل کردند اما این گروه که به مسابقات اعزام شدند از نظر رتبه بندی و رنکینگی پیشرفت داشتند.

وی افزود:نسل جدیدی که اکنون در مسابقات بزرگسالان حضور دارند در همین رده های سنی حضور داشتند و اکنون در مسابقات بین المللی نتایج درخشانی کسب می کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد: باید به دنبال یک برنامه بلند مدت برای شطرنج نونهالان باشیم تا مانند تیم بزرگسال در میادین بین المللی خوش بدرخشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار