قم؛

۲۸۰۰۰ "حاشیه‌نشین" در قم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: براساس آمار وزارت کشور در استان قم ۲۸ هزار نفر حاشیه نشین وجود دارد، این تعداد خارج از بافت شهری و خارج از بافت روستا زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛عطاءالدین قاسمی در حاشیه کارگروه اجتماعی و فرهنگی  با اشاره به 5 آسیب اجتماعی اولویت‌دار طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، ناهنجاری‌های اخلاقی و مناطق حاد و بحرانی اظهار داشت: این آسیب‌ها به 5 دستگاه دولتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، وزارت راه و شهرسازی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و وزارت کشور واگذار شده و راهکارهای عملی خود را ارائه داده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره طلاق افزود: این شورا با استفاده از تجربیات صاحب‌نظران وظایف دستگاه‌ها را در 7 محور مشخص کرده است، سلامت، آموزش، حمایت‌های اجتماعی، مباحث فرهنگی، حمایت‌های بودجه‌ای و مداخلات قضایی محورهایی هستند که توسط این شورا مشخص شده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه طبق آمار بهزیستی حداقل یک چهارم مواردی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند به زندگی برگشته و از طلاق منصرف شده‌اند، افزود: مشاوران باید کار خود را به درستی انجام دهند و باید همه براساس تعهد شغلی که دارند به وظایف خود عمل کرده و در اجرای تعهدات خود کوتاهی نداشته باشند.

وی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی دارای علائم بالینی و علائم زیربنایی است و مجموعه اجرایی در جهت رفع علائم بالینی است در حالیکه بحث اساسی آسیب‌ها دارای علل فرهنگی و اقتصادی است تا به سنت‌ها و مبانی اسلام عمل نکنیم و مسائل مربوط به اشتغال را حل نکنیم مسائل و معضلات اجتماعی حل نخواهد شد.

قاسمی به سکونت‌گاه‌های غیررسمی موجود در سطح شهر قم از جمله محله اسماعیل‌آباد و شهرک صاحب‌الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: ستاد بازآفرینی شهری پایدار در استان‌ها تشکیل شده و بافت‌های ناکارآمد شهری و بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه نشینی را دنبال می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: براساس آمار وزارت کشور در استان قم 28 هزار نفر حاشیه نشین وجود دارد که این تعداد خارج از بافت شهری و خارج از بافت روستا و در محله‌هایی مانند اسماعیل آباد و شهرک صاحب الزمان (عج) زندگی می‌کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار