اردبیل؛

استفاده از بخاری‌های استاندارد در مدارس اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: باید از بخاری‌های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس استان استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم علایی با اشاره به لزوم استفاده از بخاری‌های استاندارد در فصل سرما، اظهار داشت: مصرف‌کنندگان باید هنگام خرید وسایل گرمایشی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند چرا که با توجه به فرا رسیدن فصل سرما وجلوگیری از بروز احتمالی حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی، استفاده از وسایل نفت سوز و گازسوز استاندارد شده الزامی است.

وی به اجباری بودن استاندارد بخاری‌های نفت سوز و گاز سوز اشاره کرد و گفت: مجهز بودن بخاری‌های دودکش دار گازی به وسایل ایمنی مانند سنسورِ حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی ضرورت دارد وباید از نصب اینگونه وسایل ایمنی بر روی بخاری اطمینان حاصل شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: سنسورحساس به کاهش اکسیژن(ODS)، زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از 18 درصد برسد بخاری را خاموش می‌کند وسنسور حرارتی نیز وسیله‌ای است که اگر به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را بصورت اتوماتیک خاموش می‌کند.

علایی تصریح کرد:به منظور جلوگیری از استفاده بخاری‌های نفت سوز و وسایل گازسوز غیر استاندارد و پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی، مکاتباتی با اداره کل آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس صورت گرفته تا از بخاری‌های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس استان استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.