درگیری نیروهای پلیس فرانسه با پناهجویان در اردوگاه کاله

پلیس فرانسه برای سرکوب تظاهرات پناهجویان باقی مانده در اردوگاه کاله از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ باوجود پایان یافتن عملیات تخریب اردوگاه "جنگل" در منطقه کاله فرانسه هنوز 1500 پناهجو این محل را ترک نکردند که اکثر آنها نوجوان هستند.پلیس فرانسه از پناهجویان باقی‌مانده در اردوگاه کاله خواست با سوار شدن بر اتوبوس‌های دولتی به مناطق جدیدی که برای آنها درنظر گرفته شده‌اند منتقل شوند؛ اما با مقاومت تعداد زیادی از پناهجویان مواجه شدند.

درگیری بوجود آمده موجب شد 20 ون پلیس به نیروهای امنیتی کاله اضافه شود و نیروهای ضدشورش برای متفرق کردن پناهجویان معترض از گاز اشک‌آور استفاده کردند. پناهجویان باقیمانده در کاله از اینکه نوجوانان در مراکز اختصاصی این رده سنی در سراسر کشور تقسیم می‌شوند به شدت عصبانی هستند.

آن دسته از پناهجویانی که دارای اقوامی در انگلیس هستند می‌توانند از لندن درخواست پناهندگی کنند؛ اما اعزام آنها به مراکز نگهداری از نوجوانان در فرانسه، روند پناهندگی آنها را با اختلال مواجه می‌سازد.

عملیات تخلیه مهاجران و پناهجویان ساکن اردوگاه "جنگل" در شهر کاله واقع در شمال فرانسه صبح روز دوشنبه گذشته طبق برنامه از پیش اعلام شده آغاز شد و مقامات اردوگاه کاله روز چهارشنبه از اتمام عملیات تخلیه و پاکسازی اردوگاه جنگل از مهاجران خبر دادند و اعلام کردند که آتش‌سوزی همچنان در برخی مناطق اردوگاه در جریان است.

تخریب آلونک‌های ساخته شده در اردوگاه جنگل در شمال شرقی فرانسه چند ماه پیش به دست پلیس ضد شورش فرانسه آغاز شد و با درگیری میان پلیس و مهاجران همراه بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار