بجنورد؛

مناسب سازی اماکن جدی گرفته شود

مدیران اجرایی جلوی ساخت اماکن بدون مناسب سازی رابگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب ‌سازی معابر و اماکن عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه مقوله مناسب سازی معابر و اماکن عمومی نوعی حق الناس است که باید رعایت شود گفت: مناسب‌ سازی اماکن عمومی و معابر در شهرها باید به یک نهضت تبدیل شود و مدیران دستگاه های اجرایی نیز به هر شکلی که می توانند با بهره مندی از قوانین، جلوی ساخت اماکن بدون مناسب‌ سازی را بگیرند.

غلامرضا یاوند عباسی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ مناسب سازی معابر و اماکن عمومی افزود: اشخاصی که به مناسب سازی اماکن عمومی و معابر شهری نیاز دارند، شهروندان جامعه هستند و باید از نگاه ترحمی به آنان خودداری کرد.

وی گفت : مناسب سازی اماکن عمومی و معابر، اعتبارات هنگفتی نیاز ندارد و هر دستگاهی می تواند سالانه با اختصاص بخشی از اعتبارات خود، برای مناسب سازی اقدام کند.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور هم با تاکید بر لزوم مناسب سازی اماکن، معابر و فضاهای شهری برای رفاه حال معلولان گفت: خراسان شمالی با 49درصد مناسب سازی، متاسفانه رتبه 31 کشور را دارد.

ابراهیم کاظمی افزود: برای ارزیابی عملکرد شهرداران در استان هایی که رتبه مطلوبی در این موضوع ندارند، برنامه هایی در نظر گرفته شد و در صورت ارتقا نیافتن شاخص مناسب سازی، با این شهرداران برخورد قانونی خواهد شد.

محمدحسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه 200 هزار معلول، جانباز و سالمند در خراسان شمالی وجود دارند گفت: تاکنون اقدام قابل توجهی در زمینه مناسب سازی در استان انجام نشده که نشانه بی توجهی مسئولان به ویژه شهرداران در این زمینه است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.