روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/24

سردار سلامی: دیکتاتورهای بزرگ عالم دست‌نشانده آمریکا هستند/ آمریکا بدعهدی کند، برجام را به موزه خواهیم فرستاد+فیلم

سردار سلامی: تمام دیکتاتورهای بزرگ عالم دست نشانده آمریکا هستند/ آمریکا بدعهدی کند، برجام را به موزه خواهیم فرستادجانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمام دیکتاتورهای بزرگ عالم دست نشانده آمریکا هستند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنرانی ویژه مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان، در جمع پرشور مردم تهران گفت: آمریکا دم از دموکراسی می‌زند اما تمام دیکتاتورهای بزرگ عالم دست نشانده آمریکا هستند.

وی افزود: آمریکا ادعای صلح دارد اما برای برقراری دموکراسی جنگ به راه انداخته است.

سردار سلامی گفت: آمریکا در دموکراسی دم می‌زند اما همه دیکتاتورهای بزرگ عالم را در نیکاراگوئه، شیلی، مصر، رژیم آل سعود، آل خلیفه و دهها دیکتاتور دیگر را حمایت می‌کند و این حکام محصول سیاست‌های امریکا در جهان هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امریکا دم از حقوق بشر و آزادی می‌زند در حالی که دستگاه های شکنجه‌ای که به دنیا صادر می‌شود ساخته امریکا است یادآور شد: سیا پرورش دهنده سرویس های شکنجه گر همچون ساواک است.

وی افزود: امریکا دم از حقوق بشر می‌زند اما تعدادی از آزادی‌خواهان عالم را در گوانتانامو و ابو قریب برهنه کرده و سگ‌ها را به جان آنها می‌اندازد. در افغانستان ، امریکا شبانه خانه‌ها را می‌شکند و در قلب‌های کودکان خردسال لرزه می‌اندازد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه امریکا از سال 1945 میلادی تاکنون در بیش از 80 کشور جهان یا کودتا انجام داده یا مداخله نظامی کرده گفت: یک نمونه از آنها کودتای 28 مرداد سال 32 است. تا امروز هشت میلیون انسان در اقصی نقاط عالم در اثر مداخلات نظامی امریکا کشته شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان داشت: امریکا دم از مبارزه با تروریست میزند در حالیکه همه تروریست‌ها از جمله تروریست‌های تکفیری زادگاه سیاسی‌شان امریکاست. امریکا دم از صلح می‌زند اما سیستم‌های سلاح او توسط ارتش سعودی ملت یمن را شبانه زیر آوارها دفن می‌کند.

وی با بیان اینکه امریکا بیش از 100 قطعنامه را برای محکوم کردن جنایتکاران و صهیونیستها وتو کرده یادآور شد: در ششم و هشتم اوت 1945 امریکاییها شهرهای هیروشیما و ناکازاکی را بمباران اتمی می‌کند.

سردار سلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و به چالش کشیدن سیاست‌های امریکا در منطقه و جهان توسط انقلاب اسلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی توازن قوای ژئوپلوتیک امریکا و شوروی را به هم زد. یک نظریه این است که یک ملت می‌تواند در فضای نابرابر این حیث قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی در برابر یک قدرت بزرگ در این ابعاد مقابله کند.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره اتفاقات سال 1388 و حرکت عظیم مردم در تاریخ نهم دی ماه این سال یادآور شد: حرکت معجزه آسا و تحسین برانگیز ملت ایران در تاریخ نهم دی تیر خلاصی بود که بر ذهن و قلب دشمن زده شد و موجب شد که دشمن با شکست، صحنه سیاست داخلی ملت ایران را ترک کند.

وی گفت: ما امروز توانسته‌ایم تمرکز دشمن را از قلب جهان اسلام فرو‌بپاشانیم. دشمن علاقه داشت تمام قوای خود را بر ملت ایران متمرکز کند و ایران را از نظر اقتصادی فلج کند و از نظر فرهنگی اراده ملت را سست کند.

سردار سلامی افزود: امروز ملاحظه می‌کنید که به رغم ترور دانشمندان ، فرزندان ملت توانستند ایران را آسمانی کنند و ماهواره‌ها و موشک‌ها به آسمان رفت و دشمن دچار رعشه شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان پیشرفت های ایران در عرصه‌های مختلف همچون نانو، بیو، ساخت نیروگاه و پالایشگاه و دستاوردهای هسته‌ای گفت: ملت انقلابی ایران توانست با این شعارهای درخشان پیروزی‌های بزرگی را رقم بزند.

وی با اشاره به تحولات یمن و تلاش رژیم سعودی به نیابت از آمریکا برای ضربه زدن به ملت یمن تصریح کرد: امروز جغرافیای انقلاب اسلامی از شمال آفریقا تا شرق مدیترانه پیش رفته و این مناطق جایی بود که برای امریکا فرش قرمز پهن میکردند.

سردار سلامی ادامه داد: در سال 1361 که شعله‌های انقلاب اسلامی در دل فرزندان مقاومت زبانه کشید ، یک جوان شجاع توانست 260 تفنگدار امریکایی را در شرق مدیترانه دفن کند و این موضوع باعث فرار امریکا از لبنان شد. در سال 2009 میلادی نیز لبنان با پیروزی بر رژیم صهیونیستی توانست صهیونیست‌ها را از لبنان بیرون کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به لشگر کشی امریکا به عراق و ساقط کردن رژیم صدام با هزینه‌های سنگین گفت: آمریکا هزینه کرد و بهره آن را انقلاب اسلامی برد.

وی درباره فساد و تباهی در آمریکا گفت: سالیانه 38 هزار امریکایی به دلیل ابتذال خودکشی میکنند و این یکی از صد واقعیتی است که می‌توان گفت. امریکاییها از مادرانی متولد می‌شوند که هنوز ازدواج نکرده‌‌اند و رکورددار بیشتری خانواده‌های تک نفره در جهان هستند.

سردار سلامی یادآور شد: امروز از هر زاویه‌ای که به امریکا نگاه می‌کنیم زوال تمدن آن از هر جهت آشکار شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما امروز هم دارای یک رهبر بزرگ و هم یک ملت عظیم و یک سیستم دفاعی بزرگ هستیم. قدرت دفاعی ما بر اساس جنگی طولانی مدت و وسیع با قدرت‌های هم طراز امریکا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ نقطه توقف و هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسیم عنوان داشت: امروز امنیت ما و جهان اسلام با هم گره خورده و اگر ما در سوریه و عراق و یمن کمک نکنیم آنها ( آمریکا و غرب ) مسلمانان را از یکدیگر مجزا می‌کنند. ما باید از آوارگی ملت‌های مسلمان جلوگیری کنیم که هم دور کردن تهدید از ایران و هم از ملت‌های مسلمان است.

سردار سلامی گفت: رودخانه‌ها و نهرهایی از پیوستن جوانان مقاومت شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به درگیری تفگداران نیروی دریایی سپاه با تفنگداران نیروی دریای امریکا تصریح کرد: در پرتو هدایت رهبری درخشش پاسداران انقلاب اسلامی را در مقابل ذلت طرف مقابل شاهد بودیم که این یک مشت در برابر خروار است.

وی ادامه داد: با سخنی جدی با امریکایی‌ها داریم و آن‌ها می‌دانند که انتخاب گزینه نظامی چیزی جز یک آرزوی باطل شده و یک هوس ناممکن دفن شده نیست و حتی آمریکایی‌ها نیز به این موضوع اعتقادی ندارند.

سردار سلامی گفت: ما می‌توانیم حوزه منافع حیاتی دشمنان را با هر شدتی از تهاجم تخریب کنیم و این قدرت دفاعی ویرانگر ما را در آسمان و زمین و دریا همه می‌دانند. ما هر روز در حال افزایش قدرت خود هستیم و این واقعیتی توقف ناپذیر است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اتحاد جدیدی از  قدرت که در جهان شکل گرفت، اظهار داشت: ضلعی از این قدرت، ایران بود که در پرتوهای الهی امام و پس از حضرت امام، با رهبری جانباز برزگ،  رهبر حکیم، خردمند و شجاع انقلاب اسلامی و با تکیه بر وی امت اسلام را از میان امواج پر خروش فتنه جهانی به فلاح و رستگاری هدایت می‌کند، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان ضلع بزرگ قدرت امروز در حال قد کشیدن و رشد یافتن است، تصریح کرد: امروز جبهه انقلاب اسلامی به اقصی نقاط عالم گسترش یافته و حیات تنفس آمریکا را در جهان اسلام تنگ کرده است، بعلاوه ایران گشایش جبهه جدیدی را علیه کفار و نظام سلطه صورت داده است.

سردار سلامی گفت: آمریکا با پیداش انقلاب اسلامی تمرکز خود روی شوروی سابق را به تمرکز روی قلب جهان اسلام یعنی ایران منتقل کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی ایران یک جهاد از سوی مسلمانان در مقابل توسعه طلبی‌های آمریکا شکل داد، افزود: این نبردی پیوسته با قدرت‌های جهانی بود و از اولین اقدامات آمریکا تحریم‌های اقتصادی این کشور پس از تسخیر لانه جاسوسی و جنگ تحمیلی علیه ملت ایران بود.

وی گفت: فرزندان این ملت و نسل فداکار ایران در مقابل هجوم همه جانبه قدرت های جهانی توانست در جنگی 8 ساله با تقدیم بیش از 200 هزار شهید در مقابل دشمنان بایستد.

سردار سلامی با بیان اینکه جنگ تحمیلی با درخشش ملت ایران پایان یافت، تاکید کرد: امروز سرزمین‌های اسلامی میدان فتح و پیروزی اسلام بوده و دیگر جای برای سلطه طبعی آمریکا و هیچ قدرت دیگری نیست، بنابراین ملت ایران در تاریخ به عنوان ملتی پر آوازه، سرافراز و نفوذ  وناپذیر تلقی شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه همه ایران را به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای در دستیابی به قله‌های قدرت شناخته اند، افزود: توطئه‌های آمریکایی علیه ایران از تجاوزات مرزی تا کودتای نظامی ادامه یافت،  اما هم زمان ملت ایران نیز مبارزات خود را افزایش داد.

وی گفت: در گذر زمان جغرافیایی انقلاب افزایش یافت، جبهه وسیع تر شد و دشمنان تهاجم فرهنگی را  برای تسخیر در دل جوانان به کار بستند.

سردار سلامی ادامه داد: دشمن می‌خواست چادر از سر زنان و دختران ما جدا کند، او خواستار آن بود جوانان از نماز و مسجد دور کند و ملت ما به رهبر انقلاب، نظام و اسلام خود بی‌اعتقاد شود، اما جوانان و همه ملت بزرگ ایران در پرتاب هدایت الهی رهبر خود توانستند امریکا را به گورستان آرزوهایش بدرقه کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تجاوزات آمریکا به افغانستان و عراق اظهار داشت: کاخ سفید رژیم صدام را سرنگون کرد اما ایران بهره آن را برد.

وی با بیان اینکه عامل شکست‌های آمریکا افسردگی بزرگی است که مقامات این کشور به آن دچار شدند، گفت: آمریکا نمی‌تواند از شکست اسرائیل از چهار جنگ جلوگیری کند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه امروز آمریکا در سوریه دچار ابهام در راهبرد و استراتژی شده است گفت: کاخ سفید امروز هیچ راهی برای خروج از سوریه و حفظ آبرو ندارد و غلبه نهایی با انقلاب اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا بر تکفیری‌ها تکیه کرده ادامه داد: اما آمریکایی‌ها نمی‌توانند موازنه قدرت را در بحرین، یمن، عراق، لبنان، سوریه و دیگر کشورها به نفع خود تغییر دهند.

وی با اشاره به انتخاب میشل عون به سمت ریاست جمهوری لبنان تاکید کرد: دیدید که دو روز قبل چگونه کاندیدهای مورد حمایت حزب الله به ریاست جمهوری در لبنان برگزیده شد، این انتخاب یعنی تحمیل اراده انقلاب اسلامی ایران بر قدرت آمریکا.

سردار سلامی با بیان اینکه این انتخاب در  لبنان از فتوحات آشکار و نشانه‌های تجلی نصرت انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی است، گفت: امروز چون ملت‌های مسلمان، دین خدا را کمک می‌کنند خداوند نیز آنان را یاری خواهد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه، با یادآوری اینکه امروز ایران بیش از هر زمان دیگری صاحب قدرت و نفوذ در جهان اسلام شده است، افزود: جهان اسلام امروز بیدار شده و آنچه من می‌گویم، واقعیت‌های شیرین جهان اسلام است که شما در تاریخ می‌توانید آن را ببینید.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکا با بحران بزرگی روبرو است، این کشور دیگر نامبر وان نیست و قدرت اول جهان محسوب نمی‌شود.

سردار سلامی با بیان اینکه دیگر اراده سیاسی آمریکا نمی‌تواند در منطقه غرب آسیا نفوذ کند، گفت: قدرت سیاسی کاخ سفید شدیداً تنزل یافته و قدرت اقتصادی این کشور نیز با 70 میلیون انسان زیر خط فقر روبرو است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز همان‌گونه که ترامپ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید تعداد کارتون‌خواب‌ها در این کشور به 70 میلیون انسان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک شدن بدهی آمریکا به تولید ناخالص ملی، پیام روشنی از زوال اقتصادی در این کشور است، خاطر نشان کرد: این‌ها نشان می‌دهد که چرخ‌های ماشین نظامی آمریکا فاقد سوخت برای حرکت است.

سردار سلامی گفت: خانواده‌های آمریکایی در حال فروپاشی هستند که افزایش نرخ طلاق به میزان بیش از 50 درصد بیانگر رتبه نخست آمریکا در آمار طلاق سطح جهان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پیرامون مسأله برجام و عهدشکنی مقامات کاخ سفید هشدار داد: به آمریکایی‌ها تأکید می‌کنیم که تعهدات خود را بی‌کم و کاست اجرا کنند زیرا اینجا ایران، سرزمین مردمانی است که اراده کرده‌اند در پرتو اسلام و انقلاب با شکوه خود، به هیچ قدرت بیگانه‌ای باج ندهند.

وی با بیان اینکه ملت ایران ملتی با فرهنگ، شعور و شخصیتی متعالی است که به تعهدات خود پای‌بند می‌باشد، افزود: اما این تعهدات یک سویه نیست و صبر ملت ایران هم بی انتها نیست.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم مقامات آمریکایی، لنز و عینک دوران جنگ سرد خود را کنار گذاشته و با عینکی جدید واقعیات امروز ایران و جهان را نگاه کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول 38 سال گذشته دیده‌اند که حرف و عمل ملت ایران یکی است بلکه گاهی ملت ایران اول عمل می‌کند و  بعد حرف می‌زند زیرا ایران اهل عمل است.

وی با هشدار به مقامات آمریکایی گفت: ایران، آزمون خود را پس داده است؛ به آن‌ها توصیه می‌کنیم که آزموده را دیگر نیازمایند و عاقلانه فکر کنند زیرا ما حقوقمان را می‌خواهیم و دشمنان را تا هر نقطه ‌ای از جهان برای رسیدن به حقوق مشروع خود تعقیب می‌کنیم.

سردار سلامی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: آمریکایی‌ها بدانند که اگر به تعهداتشان در برجام عمل نکنند، ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه، با اشاره به اینکه در صورت عدم عمل آمریکایی ها به تعهدات خود، ایران به نقطه اول پیش از برجام برمی‌گردد، گفت: در این صورت، سانتریفیوژهای غیر فعال دوباره فعال شده اما این نقطه اول، نقطه توقف ما قبل از برجام نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت ایران علاوه بر تعهد به مجموعه 5+1 گفت: من به مقامات آمریکایی به عنوان خادم کوچکی از ملت بزرگ ایران اعلام می‌کنم که دولت در مقابل ملت ایران نیز تعهدی عمیق و ریشه‌دار دارد.

سردار سلامی گفت: دولت جمهوری اسلامی به ملت خود تعهد داده که اگر شما(آمریکا) به تعهد خود عمل نکنید برجام را ساقط و چرخه هسته‌ای را دوباره فعال کند.

جاشینی فرمانده کل سپاه با اشاره به قدرت موشکی و توان بازدارنده کشورمان اظهار داشت: به آمریکایی‌ها سفارش می‌کنیم که در این باره سخنی نگویند زیرا اراده ملت ایران به گونه‌ای است که هرگاه دشمنان بر نقطه‌ای متمرکز شوند، ما درمی یابیم که باید آن نقطه تقویت شود تا درس عبرتی برای دشمن باشد.

وی در پایان تصریح کرد: ما مصمم هستیم تا احقاق حقوق خود و از بین بردن ادبیات تهدید در ذهن و دل دشمنان، مسیر جهاد را ترک نکنیم لذا ملت ایران هرگز میدان دفاع از شرف و کرامت خود و دفاع از اسلام را ترک نخواهد کرد.

لینک دانلود

لینک دانلود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار