سمنان;

اجتماع زائران اربعین حسینی در سمنان برگزار می شود

اجتماع زائران اربعین حسینی ساعت 10 روز جمعه چهاردهم آبان 95 در مسجد امام خمینی(ره) سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرماندار سمنان در نشست ستاد هماهنگی اجتماع زائران اربعین حسینی شهرستان سمنان گفت : اجتماع ملی زائران اربعین حسینی(ع) در این شهرستان با حضور اقشار مختلف و زائران حسینی در روز جمعه چهاردهم آبان 95 ساعت 10 در محل برگزاری نماز دشمن شکن جمعه در مسجد امام خمینی(ره) برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری این اجتماع به صورت خودجوش و مردمی برای اولین بار در شهرستان سمنان، گفت: شور و شعور فرهنگ عاشورایی همواره در قلوب مسلمانان وجود دارد و ماندگار است.
فرماندار سمنان یادآور شد: همان گونه که در راهپیمایی میلیونی شیعیان جهان در اربعین حسینی شاهد انسجام و عظمت اسلام در چند سال اخیر بوده ایم، این فضای معنوی در اعزام زائران از سراسر ایران گسترش پیدا می‌کند و فضای معنوی عزای اربیعین حسینی در شهرستان سمنان با اجتماع زائران اربعین امسال شکوه بیشتری خواهد گرفت.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به ماه صفر و سالروز ورود اسرای کربلا به شام، با مطلوب ارزیابی کردن اجتماع زائران اربعنی حسینی، گفت: این اجتماع معنوی اقدامی مردمی است و در روح و جان مردم آثار مثبت معنوی دارد.
حجت الاسلام محمدباقر عبدوس، بر هماهنگی هرچه بیشتر بین متولیان برگزار کننده این مراسم تاکید کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز با قدردانی از عملکرد ستاد اربعین شهرستان سمنان در برگزاری با شکوه اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در سال های گذشته، گفت: اجتماع زائران اربعین حسینی یک اجتماع ملی در سراسر کشور است.
حجت الاسلام علی شکری، بر برگزاری مناسبت‌های مذهبی به صورت متمرکز با حضور گسترده مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان سمنان در طول سال تاکید کرد و مردمی بودن را بزرگترین شاخصه‌ اجتماع اربعین حسینی دانست.
گفتنی است ؛ دعوت از زائرین اربعین حسینی، هماهنگی بین مسوولین کاروان‌های زیارتی، مسوولان برپا کننده موکب های عزاداری، اطلاع رسانی و تبلیغ محیطی در سطح شهر، از مصوبات این نشست بود.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار