شاهرود؛

اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی شاهرود

فرماندار شاهرود گفت: با پرداخت تسهیلات تاکنون از بیکاری بیش از یک هزار و 60 نفر از کارگران جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛فرماندار شاهرود در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، اظهار داشت: تاکنون ۵۲۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۱ واحد تولیدی شهرستان که در سامانه بهین یاب نام‌نویسی کرده بودند، پرداخت‌شده است.
سید محمدرضا هاشمی گفت: از مجموع یک هزار و 785 مورد تقاضای پرداخت تسهیلات از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به تصویب رسیده، 386 مورد مربوط به شهرستان شاهرود بوده است.
وی از برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای دومین بار با حضور استاندار در شاهرود در هفته آینده خبر داد.
هاشمی با تقدیر از عملکرد صندوق کارآفرینی امید در شهرستان برای پرداخت تسهیلات درزمینه های اشتغال، ازدواج و وام‌های ضروری، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 418 درخواست دریافت تسهیلات از مجموع یک هزار و 556 درخواست استان متعلق به شاهرود بوده است.
وی بابیان اینکه در حوزه اشتغال پایدار خانگی امسال 101 میلیارد و 864 میلیون ریال تسهیلات در استان پرداخت‌شده، افزود: از این میزان، 33 میلیارد و 560 میلیون ریال در شاهرود پرداخت‌شده است.
معاون استاندار با اشاره به پرداخت 37 میلیارد و 130 میلیون ریال تسهیلات برای 151 طرح اشتغال در استان، گفت: از این رقم بیش از 15 میلیارد و 810 میلیون ریال برای 70 طرح به متقاضیان شاهرودی پرداخت‌شده است.
سید محمد رضاهاشمی اضافه کرد: سه میلیارد و 800 میلیون ریال از مجموع 10 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات ازدواج استان نیز به شاهرود اختصاص‌یافته است.
وی در خصوص ده گردشی مدیران و بازدید از روستای رضاآباد خار توران نیز گفت: در این روستاگردی از اجرای طرح بادشکن در این روستا نیز بازدید شده است.
هاشمی بابیان اینکه هزینه سه میلیارد ریالی برای ایجاد بادشکن در این منطقه نشان از توسعه عدالت است، افزود: اجرای طرح به شرکت تعاونی چوب‌داران روستا متشکل از 30 بانوی فعال منطقه واگذارشده بود و با این کار این مبلغ در روستا و میان اهالی باقی ماند.
رئیس شورای اداری شهرستان همچنین به برپایی موکب مردم شاهرود برای پذیرایی از زائران اباعبدالله (ع) در 150 متری حرم مطهر ایشان، برای نخستین بار در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: با تشکیل شش کمیته در ستاد اربعین شهرستان، کمک‌های مردمی و برخی از کارخانه‌های شهرستان جمع‌آوری‌شده است.
هاشمی ابراز داشت: در این راستا 82 تن از کمک‌های غیر نقدی و بیش از 50 نفر نیروی انسانی به کربلای معلی اعزام شدند.
وی در ادامه به حضور گروه اقتصادی کوثر به همت نماینده شهرستان در شاهرود اشاره کرد و گفت: نمایندگان این گروه به مدت دو روز در شهرستان اقامت داشته و از برخی طرح‌ها بازدید کردند؛ اکنون نوبت ما است تا طرح‌های خود را آماده و به‌روزرسانی کرده و به آن‌ها تحویل دهیم.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.