سمنان؛

تعادل نظام بانکی کشور در دولت یازدهم

بانک‌های کشور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به تعادل رسید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ استاندار سمنان گفت: بانک‌های کشور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به تعادل رسید.
محمدرضا خباز تصریح کرد: در سال‌های 85 و 86 در نظام بانکی افراط شدید برای پرداختن تسهیلات وجود داشت.
وی افزود: در آن سال‌ها، کل توان تسهیلات کشور 230 هزار میلیارد ریال بود اما بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات تا 700 هزار میلیارد ریال بودند.
خباز دلیل افراط در پرداخت تسهیلات در آن سال‌ها را ورود مردان سیاست به‌نظام بانکی عنوان کرد و افزود: افرادی که در زمینه بانک و اقتصاد، سر رشته نداشتند در آن سال‌ها برای پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف دستور صادر می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات در آن سال‌ها بدون نظر کارشناسی انجام می‌گرفت و افراط زیادی در روند امور بانکی کشور بود.
استاندار سمنان بیان کرد: بعد از سال‌های افراط در نظام بانکی، سال‌های تفریط آغاز شد و پرداخت تسهیلات به مردم بسیار سخت شده بود و در مجموع، افراط‌ و تفریط در نظام بانکی برای توسعه اقتصادی کشور مطلوب نیست.
خباز گفت: اصل کار بانکداری در کشور کار بسیار سخت و زیان‌آوری است و افراد شاغل در بانک‌ها کار پراضطرابی دارند و همچنین توقع مردم از کارمندان بانک بسیار بالاست.
وی تصریح کرد: بانک کشاورزی به دلیل سر و کار داشتن با بهره‌برداران حوزه کشاورزی شامل دامداران، کشاورزان و روستاییان، کار حساس‌تری دارند، زیرا روستاییان زبان انتقاد و حتی توان دفاع از خود را ندارند.
استاندار سمنان با اشاره به پرداخت بخشی از تسهیلات رونق تولید به کشاورزان در سامانه بهین یاب، افزود: در استان سمنان 240 واحد صنعتی به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند اما واحدهای کشاورزی معرفی‌شده به بانک‌ها هزار و 170 واحد است.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.