یاسوج؛

10 واحد صنعتی استان از واحد تحقیق و پژوهش برخوردار هستند

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از برخورداری 10 واحد صنعتی استان از واحد تحقیق و پژوهش خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ به نقل از روابط عمومی صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد روح‌الله باقری با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد 10 واحد صنعتی دارای واحد تحقیق و توسعه هستند، اظهار کرد: باید به فکر توسعه این موضوع مهم در صنایع استان باشیم. 

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از برخی واحدهای صنعتی تحقیق و توسعه شهر یاسوج که با حضور اعضای کارگروه پژوهش و فناوری استان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان در کشور ثبت شده که می‌تواند حلقه واسط دستاوردهای پژوهشی پارک علم و فناوری و واحدهای صنعتی باشد.

باقری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنعت٬ معدن و تجارت دانش‌بنیان کردن واحدهای صنعتی و تولیدی است، افزود: امروزه استفاده از فن‌آوری‌های نوین سبب توانمندی صنایع در جهت افزایش توان رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.

رئیس اداره آموزش صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توسعه پایدار تولیدات صنعتی با ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و رسوخ فناوری و دانش در صنعت محقق خواهد شد.

وی ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در مراکز صنعتی٬ دوره‌های آموزشی کوتاه مدت٬ تقویت دانشگاه‌ها و موسسات علمی آموزشی کاربردی و غیره را به منظور ارتقای سطح بهره‌وری در صنایع کشور را از جمله اهم برنامه‌های وزارت صنعت٬ معدن و تجارت در بخش پژوهش عنوان کرد.

باقری با بیان اینکه بهبود ارتباط صنعت با دانشگاه و همچنین استفاده از نظرات علمی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی برای بهبود تولید با ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی محقق خواهد شد، افزود: واحدهای صنعتی دارای تجهیزات آزمایشگاهی لازم می‌توانند با مراجعه به اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت معدن و تجارت استان جهت گرفتن مجوز تحقیق و توسعه اقدام و از مزایای قانونی آن برخوردار گردند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.