دانشگاه‌هایی که با حمایت دولت، دانشجو به خود می‌بینند

رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی از لزوم حمایت دولت برای پرشدن ظرفیت های خالی دانشگاههای خود خبر داد.

علی آهون منش رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ظرفیت عظیم موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجو گفت: از آنجا که طبق برنامه های فرادست و فرودست دولت مکلف است در عین واگذاری برخی کارها به بخش خصوصی، کوچک سازی را انجام دهد، قائدتا باید به بخش خصوصی بهای بیشتری داده شود.

وی افزود: درواقع باید به این ظرفیت عظیم بهای بیشتری داده شود چرا که بدون استفاده حتی یک ریال از بیت المال و تنها با پول مردم سرمایه گذاری و با به کارگیری تعداد زیادی اعضای هیات علمی و کارمند درجهت کمک به دولت، فعالیت می کنند.

رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی اظهار داشت: براساس برنامه هایی که دولت مکلف به انجام آن است قاعدتا بایستی بهای بیشتری به دانشگاههای غیرانتفاعی داده شود اما این موضوع اتفاق نیفتاده و آنها به حال خود رها شدند.

آهون منش افزود: تقریبا بخش بزرگی از ظرفیتهایی که موسسات ما ایجاد کردند خالی باقیمانده و در این مورد موسسات غیردولتی نیاز به کمک و حمایت دولت دارند.

گفتنی است، وی پیش از این با اشاره به خالی ماندن ظرفیت های این دانشگاه اظهار داشت: به دلیل کاهش دانشجویان و توزیع نامناسب در بین مراکز آموزش عالی کشور 80 درصد ازظرفیت دانشگاه های غیر انتفاعی به طور میانگین خالی مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار