شیراز؛

اختصاص تسهیلات مسکن یکم با شرایط ویژه برای بهسازی

معاون فنی و امور استان های سازمان عمران و بهسازی شهری ایران از اختصاص وام مسکن یکم با شرایط ویژه برای بهسازی بافت های فرسوده و نامناسب شهری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هوشنگ عشایری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان فارس گفت: وام مسکن یکم برای زوج هایی است که به تازگی ازدواج کرده اند.
وی افزود: محدودیتی در اعطای این تسهیلات وجود ندارد و در شیراز مبلغ این وام برای هر زوج 600 میلیون ریال در سایر شهرها 400 میلیون ریال که با کارمزد هشت درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
وی افزود: همچنین ساکنان بافت های نامناسب شهری که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده اند، می توانند برای بهسازی از آن استفاده کنند.
معاون فنی و امور استان های سازمان عمران و بهسازی شهری ایران  همچنین بر تدوین برنامه جامع اقدام مشترک برای بهسازی بافت های نامناسب شهری تاکید کرد و افزود: این برنامه برای 80 درصد استان های کشور تصویب شده است و امیدواریم در آینده نزدیک برنامه استان فارس هم تدوین و تصویب شود.
وی همچنین از تصویب تدوین طرح بازآفرینی شهری شیراز در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این طرح از سوی مجری آن، پژوهشکده میراث فرهنگی در حال پیگیری است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار