یزد؛

حفاظت از هویت ملی و تاریخی

ما موظف هستیم یادگار نیاکانمان را به عنوان سند هویت ملی به آیندگان تحویل دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سید مصطفی فاطمی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان در دیدار با  معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، گفت: یکی از چالش های اصلی حوزه فرهنگی در ایران، تخریب میراث فرهنگی است که در بخش تخریب بناها و ابنیه مشهودتر است.

 فاطمی افزود: یکی از ابعاد این چالش، بی‌اطلاعی از قوانين و مقررات است که به تخریب آثار تاریخی منجر شده و لازم است نسبت به رفع این نقص تلاش کرد که در این راستا بهره بردن از پتانسیل انجمن ها و سازمان های مردم نهاد به منظور فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر جامعه با قوانین این حوزه می تواند راهگشا باشد.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در این بحث مطرح می شود موضوع تخریب آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی به دلیل عدم ثبت حریم است، که البته سازمان مرکزی در تلاش است تا با همکاری معاونت حقوقی قانون های مرتبط با این بخش را اصلاح نماید و از این طریق مشکلاتی از این دست نیز مرتفع گردد.

فاطمی ادامه داد: میراث فرهنگی را هویت تاریخی و فرهنگی خود می دانیم و اعتقاد داریم که حفظ و حراست از آن وظیفه بین نسلی است چرا که موظف هستیم این یادگار نیاکانمان را به عنوان سند هویت ملی به آیندگان تحویل دهیم.

فاطمی گفت: این وظیفه در قانون اساسی و کنوانسیون های بین المللی نیز به خوبی تاکید شده است و دستگاه های متولی باید در اجرای قوانین، دقت لازم و کافی را داشته باشند و امید داریم با تعامل سازنده با سایر متولیان به این رسالت به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار