رئیس جمهور غنی در جمع نیروهای امنیتی و دفاعی:

۳۰ سازمان تروریستی در افغانستان فعال است

رئیس جمهور افغانستان در جمع نیروهای امنیتی گفت: جنگ جاری، جنگ داخلی نیست، زیرا ۳۰ سازمان تروریستی در افغانستان فعالند و جنگ آن‏ها ابعاد مختلف دارد.

۳۰ سازمان تروریستی در افغانستان فعال است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با مسئولان بخش امنیتی و دفاعی در پایان "کنفرانس مشترک رهبری ارشد ارگانهای امنیتی و دفاعی، فرماندهان ارتش، پلیس‌ملی، امنیت‌ملی و فرمندهان حمایت قاطع" در ارگ دیدار کرد.

اشرف‌غنی با بیان اینکه در جایگاه رئیس جمهور کشور وظیفه دارم تا جهان را قانع سازم که افغانستان را یک‏بار دیگر محور توجه خویش قرار دهند، اظهارداشت: همه به این اجماع رسیده‌اند که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان وسیله تامین ثبات و حاکمیت قانوند.

 وی با تاکید بر اینکه افغانستان با نیروهای امنیتی و دفاعی به ثبات می‏ رسد، تصریح کرد: افغانستان به بخش جدا‏یی ناپذیر آسیای مرکزی مبدل شده است و در آینده روابط ما با آسیای مرکزی بیشتر گسترش خواهد یافت، زیرا ما مناسبات اساسی را ایجاد کرده ایم.

وی افزود: جنگ جاری در کشور، جنگ داخلی نیست، زیرا ۳۰ سازمان تروریستی در افغانستان فعالند و جنگ آن‏ها ابعاد مختلف دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: جنگ با تروریزم ابعاد واضح بین المللی دارد و هم‏چنان این مبارزه به یک سیاست و استراتیژی واضح بین المللی نیاز دارد.

اشرف غنی علاوه کرد: تروریزم تهدید میان‏ مدت است و برای دفع این تهدید، تعهدات میان‏ مدت بین المللی را با خود داریم. افغانستان در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم قرار دارد و از همین سبب دنیا از شما سپاس‏گذار اند.

وی افزود: از پاکستان صلح نمی‏خواهیم، بل‏که با پاکستان صلح می‏ خواهیم. جنگ جاری در افغانستان به مشوره متخصصین نظامی کشور حمایت کننده تروریزم انجام می‏ شود.

محمد اشرف غنی خطاب به نیروهای نظامی کشور ابراز داشت: شما به قیمت خونتان پیمان دفاع از عزت کشور و هموطنان را بسته اید، این یک پیمان دوامدار است و مردم افغانستان به این پیمان تان احترام می‏ گذارد. وی اطمینان داد که در هر لحظه و همه جا از شما نمایندگی، دفاع و حمایت می‏ کنم.

رئیس جمهور گفت: من همه روزه و هر لحظه احوال شما را می‏ گیرم و ضرورت‏های تانرا تشخیص و برآورده می‏ سازم. من یک روز هم در عملیات‏ها مداخله نکرده ‏ام، زیرا من به توانایی‏ های مسلکی نیروها و جنرال‏های خویش باور دارم و می‏ خواهم آن‏ها نیز باور داشته باشند که ابتکار شان قابل تقدیر است.

آقای غنی اضافه کرد: هیچ کسی بخاطر رفع مسئولیت خویش، ملامتی را بالای جنرال انداخته نمی‏ توانند، زیرا جنرالان ما عزت مردم و کشور ما می‏ باشند. زمانی‏ که این یونیفورم را به تن کردید، تمام شما یک افغان هستید و سیاست‏های کوچک به صفوف شما راه پیدا نمی ‏تواند، زیرا نیروهای ما مطلقاً ملی و مسلکی اند.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد: من می‎خواهم که در اطراف نیروهای امنیتی و دفاعی ما دیوار واضح وجود داشته باشد، که در آن سیاست‏های کوچک نفوذ نکند و در این زمینه اجماع اساسی در حال ایجاد است، این را انجام می ‏دهیم تا شما به ابتکار، وظیفه و حمایت تان اطمینان داشته باشید.

او افزود: دو سال گذشته، سال‏های دشوار تاریخ ما بود. مردم و مبصرین خارجی باور نداشتند که نیروهای امنیتی و دفاعی ما در برابر تروریزم بجنگند و مقاومت نمایند، اما ما به توانایی‏های مسلکی و تعهد شما باور کامل داشتیم.

محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد : نیروهای امنیتی و دفاعی ما در سال‏های جنگ از هم پاشیده شدند، هر کدام شما این امید را داشتید و به خداوند (ج) سوگند نموده بودید، که نیروهای مستحکم امنیتی و دفاعی را ایجاد می‏ کنید و این کار را با کمال افتخار انجام دادید و این تعهد فردی و آرزوی تان به تصمیم جمعی و واضح مبدل گردید و من این تصیمم شما را درک کردم.

رئیس جمهور یک‏بار دیگر بخاطر پایان موفقانه این کنفرانس تشکری کرده ، اظهار داشت: آرزو دارم که تمام مسایل و هم‏چنان نیازمندی‏ های تخنیکی و محاربوی به صورت واضح مطرح شده باشد تا آنرا به پلان‏های عملی مبدل سازیم.

به نوشته آوا، وی در اخیر سخنانش گفت: با استفاده از امکانات بین المللی، باید ظرفیت‏های مسلکی پایدار و سیستم‏های موثر ایجاد نمائیم که برای آینده پاسخ‏گو باشند. نتایج مبارزات و فداکاری‏های شما تن‏ها برای سال‏ها نیست، بلکه برای دهه‎ها و قرن‏ها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.