امام جمعه مشهد:

واقعه 13 آبان، انقلاب اسلامی را تضمین کرد

امام جمعه مشهدگفت: 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی به گفته امام خمینی (ره) انقلاب دوم بودو این واقعه انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدآیت الله علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهدافزود: تسخیر لانه جاسوسی اولین سیلی به آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در دنیا بود.

وی گفت:قبل از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا وضعیت داخلی مناسبی داشت و مردم آمریکا رضایتی نسبی از دولت و سیاست های دولت داشتند.

آیت الله علم الهدی افزود: همچنین وضعیت خارجی آمریکا به گونه ای بود که این قدرت جهان با تمام کشور ها، قدرت ها و حکومت ها، شطرنج بازی میکرد و پیروز این بازی بود.

وی گفت: اما امروز در عرصه های بین المللی نقطه ای روی کره زمین وجود ندارد که شعار مرگ بر آمریکا سر ندهد و پرچم این کشور را نسوزاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا 27 سال است که از دریا ها و خشکی ها ما را محاصره کرده است، اما قدرت حمله به ایران را ندارد، بنابراین ایران امن ترین نقطه جهان است.

آیت الله علم الهدی با توجه به وضع داخلی و خارجی آمریکا و انتخاب پیش روی این کشور، گفت: مناظره نامزدان ریاست جمهوری آمریکا بیانگر وضعیت داخلی این کشور است.

وی با بیان اظهارات ترامپ و کلینتون، مبنی بر اینکه این انتخابات تنها شانس نجات دموکراسی آمریکا است، افزود: امروز بحث این است که در آمریکا آزادی، دموکراسی وجود ندارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز صلابت رهبر در مقابل آمریکا، مانند صلابت امام در زمان تسخیر لانه جاسوسی دیده می شود.

آیت‌الله علم الهدی گفت: دیروز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در کنار این صلابت حضور داشتند و امروز جوانان مسلمان نسل دوم و سوم در کنار رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد عدم سازش با آمریکا افزود: همه ما ملت ایران نتیجه سه بار سازش با آمریکا را در طول 27 سال انقلاب دیده ایم که در پی آخرین سازش، جان کری اظهار میکند، به نسبت قبل از برنامه تحریم های ایران بیشتر شده است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به فتنه های موجود گفت: خوشبختانه استکبار ستیزی، بیش از قبل جریان دارد که ما در این موضوع حرف اول را در منطقه میزنیم و این قدرت و مقاومت را مدیون نهضت عاشورا هستیم.

انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار