واشینگتن پست: مقامات آمریکایی درباره دخالت روسیه در روند انتخابات نگرانند

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست نوشت مقامات آمریکایی درباره احتمال «دخالت» روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، نهادهای اطلاعاتی آمریکا معتقدند روسیه توانایی جاسوسی سایبری برای تغییر در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه را ندارد، ولی هشدار دادند مسکو پس از انتخابات ممکن است برای ایجاد تردید درباره مشروعیت نتیجه انتخابات، مداخله کند.

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در اینباره نوشت: این ارزیابی نشان‌دهنده وجود نگرانی گسترده در میان نهادهای جاسوسی آمریکا در این خصوص است که تلاش چند ماهه روسیه «برای تضعیف راهکارهای دموکراسی آمریکا» ممکن است پس از انتخابات نیز ادامه یابد و موجب بروز هرج و مرج سیاسی شود.

مقامات امنیتی آمریکا، در روز انتخابات، بروز اخلال هایی را که با هدایت روسیه صورت گرفته باشد، منتفی نمی دانند. مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا در هفته های اخیر شواهدی را از اقدام روسیه در «اسکن کردن» پایگاههای اطلاعاتی دولتی و رایانه های سامانه های انتخابات بدست آورده اند.

 یک مقام آمریکایی گفت: «مشخص نیست آیا روسیه واقعا برای ورود به این عرصه، سخت تلاش می کند.»

در این گزارش آمده است: با این حال، ماهیت غیر متمرکز انتخابات آمریکا، خرابکاری در رقابتی سراسری را بی نهایت دشوار می کند. در عوض، مقامات آمریکایی گفتند ممکن است روسیه از ابزارهای هک کردن برای نشان دادن یا جعل کردن نشانه های تقلب در انتخابات استفاده کند. هدف از این کار، مشروعیت زدایی از نتیجه انتخاباتی است که دونالد ترامپ، نامزد جمهورخواه، گفته در صورت پیروز نشدن در آن، ممکن است آن را نپذیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار