ساخت ایستگاه فضایی جدید در اطراف کره ماه تا سال 2023

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سازمان های فضایی در نظر دارند تا سال 2023 ایستگاه فضایی جدیدی را در اطراف ماه راه اندازی کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ آناتولی زاک بنیانگذار و صاحب پرتال اینترنتی "راشا اسپیس وب" اعلام کرد که احتمالا تا سال 2023 میلادی یک ایستگاه فضایی بین المللی جدید در نزدیکی کره ماه ساخته و راه اندازی خواهد شد.

موضوع امکان ساخت ایستگاه فضایی بین المللی جدید طی دیدار نمایندگان سازمان ملی هوانوردی و فضایی "ناسا" با نمایندگان بخش هوافضا کشورهای ژاپن، روسیه، اروپا و کانادا، پشت درب های بسته مورد بحث قرار گرفت.
 زاک با انتشار مقاله ای در پرتال وبسایت خود نوشت: "موضوع مورد بحث در حال حاضر درباره پروژه ساخت ایستگاه چند منظوره ای است که شبیه مدل کوچک شده‌ی ایستگاه فضایی بین المللی است و به جای زمین، به دور کره ماه خواهد چرخید."

 به گفته وی، در حین ساخت این ایستگاه از فن آوری های نظیر سیستم مستقل کنترل شرایط زندگی و پیشرانه "یونی" استفاده خواهد شد. وی در ادامه افزود: "موضوعات فوق به ایستگاه فضایی جدید این امکان را خواهند داد تا به عنوان یک ایستگاه بین سیاره ای، بتواند به کهکشان های دوردست سفر کرده و شهاب سنگ های فضایی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد. این ایستگاه همچنین می تواند برای مطالعه کره مریخ نیز مورد استفاده قرار گیرد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار