ساری،

تمدید جشنواره انار اشرف

چهارمین جشنواره انار اشرف در بهشهر تا دو روز آینده تمدید شد.

فلاح رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در این جشنواره باغداران شهرستان بهشهر ارقام مختلف انار به همراه فراورده های آن نظیر،رب انار،سرکه انار، نوشیدنی ها ،آش انار و غذاهای محلی را در 30 غرفه به نمایش گذاشتند.
وی 13 هزار هکتار باغ انار وحشی و خودرو میانکاله را از جمله توانمندی های این شهر اعلام کرد و افزود: انار بهشهر در بازارهای پایتخت و برخی استان ها معروف است اما باید برای شناساندن این ظرفیت ها تلاش بیشتری انجام شود.
دبیر و مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انار اشرف گفت: در مازندران 28 رقم انار کشت می شود  که  16 نوع  آن در بهشهر کشت و برداشت می شود.
فلاح افزود: انار شیرین ، ترش ، ملس و شکری از معروف ترین رقم های انار شهرستان بهشهر است که فراوانی بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند.
وی با بیان اینکه  از ظرفیت های انار شهرستان بهشهر برای توسعه گردشگری و افزایش اشتغال می شود استفاده کرد.افزود: در این جشنواره انواع انارهای شیرین و ترش میانکاله با قیمت 2تا 4هزار تومان عرضه و به فروش می رسد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر گفت :جشنواره انار اشرف از  13 آبان آغاز شده و تا 17 آبان از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در ابتدای روستای شهیدآباد مجموعه تاریخی و گردشگری هوتو برگزار است.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.