بیش از هفت هزار کُرد در شهر کلن آلمان علیه سیاست‌های سرکوبگرانه اردوغان و بازداشت‌های گسترده روزنامه نگاران و سیاستمداران طرفدار کُردها در ترکیه اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، حدود 7 هزار کُرد امروز (شنبه)  در شهر کلن آلمان علیه بازداشت های گسترده روزنامه نگاران و سیاستمداران طرفدار کُردها در ترکیه اعتراض کردند.

به گفته یک سخنگوی پلیس آلمان هیچ گونه درگیری و خشونتی در این اعتراضات گزارش نشده است.

بسیاری از کُردها از سراسر آلمان به مرکز شهر کلن آمده بودند تا در این تجمع اعتراضی شرکت کنند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردها و پوسترهایی نارضایتی خود را نسبت به دستگیری رهبران حزب طرفدار کُرد دموکراتیک خلق ها و همچنین دستگیری روزنامه نگاران منتقد دولت وارد کردند.

سخنگوی معترضان اعلام کرد که دستگیری سیاستمداران به مفهوم پایان دموکراسی در ترکیه است. هدف این است که سومین حزب بزرگ در پارلمان ترکیه را ساکت کنند.

پلیس ترکیه در یک حمله شبانه در شب جمعه حدود یازده تن از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه از جمله دو تن از رهبران آن ها «صلاح الدین دمیرتاش» و «فیگن یوکسک‌داغ» را بازداشت کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده بازداشت رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها بخشی از اقدامات گسترده نیروهای پلیس علیه این حزب است. این حزب هم اکنون 59 کرسی پارلمان ترکیه را در اختیار دارد و مهم‌ترین حزبی است که از حقوق اقلیت قومی کردها در این کشور حمایت می کند.

ترکیه چندی پیش نیز برخی از کارکنان روزنامه مخالف دولت ، جمهوریت را بازداشت کرد.

این گونه اقدامات اخیر دولت ترکیه انتقادهای فراوان بین المللی را به همراه داشته است.

البته آنکارا همه این انتقادها را رد کرده و این انتقاد را به اروپا وارد کرده که این کشور را در مبارزه با تروریسم تنها گذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
زنده باد انسانیت!
آخرین اخبار