اتحادیه اروپا از ترکیه خواست از دموکراسی در این کشور محافظت کند

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای تحولات اخیر در ترکیه را «بسیار نگران کننده» خواند.

اتحادیه اروپا از ترکیه خواست از دموکراسی در این کشور محافظت کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ اتحادیه اروپا روز سه شنبه بار دیگر قاطعانه از دولت ترکیه خواست گفتگوی سیاسی با گروه های مخالف را ازسر گیرد و از دموکراسی در این کشور محافظت کند.

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای همچنین تحولات اخیر در ترکیه را «بسیار نگران کننده» خواند. در این بیانیه که یک روز پیش از ارزیابی سالانه اتحادیه اروپا درخصوص پیشرفت ترکیه در تحقق معیارهای لازم برای پیوستن به این اتحادیه منتشر شد، به بحث ها در آنکارا درمورد احیای مجازات اعدام پس از کودتای نظامی نافرجام ماه ژوئیه در ترکیه و سرکوب رسانه ها و همچنین بازداشت قانونگذاران کُرد در این کشور طی هفته گذشته اشاره شده است.

در این بیانیه که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن را منتشر کرد آمده است: «اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از ترکیه می خواهند دموکراسی پارلمانی خود ازجمله احترام به حقوق بشر، حاکمیت قانون، آزادی های اساسی و حق هر فرد در برخورداری از محاکمه عادلانه را حفظ کند. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو اوضاع در این زمینه را در ترکیه به دقت زیر نظر دارند و آماده اند گفتگوی سیاسی با ترکیه را در همه سطوح در چارچوب تعیین شده ادامه دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار