در نشست خبری مطرح شد؛

توضیحات معاون حقوقی رئیس جمهور درباره ادامه تغییرات در کابینه دولت

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره ادامه تغییرات در کابینه دولت توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد ادامه تغییرات در کابینه دولت
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در روز یکشنبه 16 آبان در محل بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با اشاره به اهمیت رسانه و نقش مطبوعات در جامعه گفت: اهمیت مطبوعات در جامعه پویا و برجسته بوده و در این دوران نقش‌ آنها برجسته‌تر است.

وی افزود: اگر این دوران را دوران رسانه‌ای بدانید سخنی به گزاف نگفته‌ایم، رسانه‌ها امروز با انتقال متقابل مطالب بین مسئولان و مردم جامعه را تغذیه فکری می‌کنند.

انصاری تصریح کرد: رسانه‌ها در روند جامعه با توجه به رفتار و گفتار مسئولان نقش اصلاح‌گرانه را ایفا می‌کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: ما افتخار می‌کنیم که در نظام اسلامی آزادی قلم و بیان بر اساس قانون اساسی و تأکید دین مبین اسلام موردتأکید قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه دولت افتخار دارد که خود را موظف به حمایت از آزادی بیان و حراست از مطبوعات بداند، تصریح کرد: دولت داوطلبانه و خاضعانه از اصحاب رسانه درخواست دارد تا آن را منصفانه نقد کنند و این انتقاد‌ها توأم با نظرات اصلاح‌گرانه باشد تا بتوانند در جامعه به خوبی به مردم خدمت کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: رسانه‌های منصف و حامی دولت که در کارزار نابرابر رسانه‌ای در برابر جریان تفرقه افکن و تخریب‌گرانه از رئیس جمهور حمایت قانونی و منطقی می‌کنند و همچنین خدمات نظام را مورد توجه قرار می‌دهند و همچنان امید و نشاط جامعه برای آنان مهمترین مؤلفه است قدردانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: اگر کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد امیدواریم با تلاش بیشتر دست‌اندرکاران امور به خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جبران شود.

انصاری ضمن قدردانی از مساعی ارزشمند جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق گفت: از حمایت وی از جامعه مطبوعات در طول دوران تصدی‌اش در وزارت ارشاد قدردانی می‌کنم و برای صالحی امیری وزیر جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آرزوی توفیق و ساماندهی بهتر امور فرهنگی کشور و حمایت بیشتر از اصحاب رسانه را دارم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه رئیس جمهور در سازمان ملل درباره بدعهدی آمریکا نسبت به اجرای برجام اظهار گله‌مندی می‌کند اما از سویی دیگر در سخنرانی‌های خود از دستاوردهای برجام ابراز امیدواری می‌کند آیا مشخصا برجام دستاوردی داشته یا خیر اظهار داشت: اگر آثار و دستاورد‌های برجام دیده نشود باید در قدرت بینایی خود شک کرد چشم‌ها را باید شست آثار برجام یک بحث است و بد عهدی آمریکا بحثی دیگر آیا ما ادعا کردیم با برجام آمریکا خوش عهد می‌شود؟ در برجام اتفاقات گسترده‌ای رخ داد و دستاورد‌های عظیمی برای کشور به همره داشت.

انصاری با اشاره به دستاوردهای برجام اظهار داشت: نخستین رهاورد برجام متوقف کردن ماشین تحریم ها و فشار علیه کشور بود. اگر برجام و مذاکرات به ثمر نمی‌نشست با روند تحریم‌ها که اتوماتیک‌وار عمل می‌کردند امروز باید برنامه نفت در برابر غذا را اجرا می‌کردیم.

وی ادامه داد: منتقدان و مخالفان برجام نمی‌گویند که اگر برجام نبود امروز در چه وضعیتی بودیم، اما مردم می‌دانند قبل از برجام چه وضعیتی داشتیم. ما برای انتقال پول اعزام دانشجو و بازرگان و صنعتگر هیچ راهی نداشتیم، مجبور بودیم پول را چمدانی منتقل کنیم به نظام بانکی کشور قفل زده شده بود و به بهانه دور زدن تحریم مفاسد زیادی شکل گرفت و چندین میلیارد دلار از مردم پول نفت گرفته شد که تحریم‌ها دور زده شود اما آن پول‌ها گم شد کشتیرانی کشور تحریم بود و کشتی‌ها نمی‌توانستند در سواحل پهلوگیری کنند.

انصاری متذکر شد: برای خرید قطعات هواپیما در دوران تحریم از شیوه‌های نامتعارف استفاده می‌شد و از طریق کشورهای مختلف با چند برابر قیمت وارد کشور می‌شد. مگر ما فراموش کردیم در دوران تحریم در بخش کشاورزی ناچار به واردات 6 میلیون تن گندم بودیم.

وی ادامه داد: در دوره قبل از برجام مشکلات بسیاری در حوزه انتقال تکنولوژی، مراودات و مسافرت به کشورهای مختلف وجود داشت اما در سایه برجام جلوی تحریم‌ها و تخریب گرفته شد همچنین از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شدیم. کسانی که امروز امنیت ایران را زبانزد می‌دانند باید بدانند بخشی از این امنیت رهاورد برجام و بخشی دیگر تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و بخش دیگر رهاورد سرمایه‌گذاری دولت در هزینه‌های امنیت است.

معاون حقوقی رئیس جمهور  اظهار داشت: بنده به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام می‌کنم برجام بزرگترین دستاورد حقوقی نظام بوده و پیروزی منطق حقوقی ما بر تحریم و تهدید بود، آیا امروز کسی می‌تواند منکر شود که کشتیرانی تحریم‌ها برداشته نشده است؟ بعد از برجام تولید نفت از زیر یک میلیون بشکه به 4 میلیون بشکه نفت افزایش داده شد. صادرات نفت از 900 هزار بشکه به 2 میلیون و 400 هزار بشکه افزایش یافت.

انصاری با اشاره به تولید گندم در فضای پسابرجام ادامه داد: در این دولت تولید گندم به 14.5 تن افزایش یافت این محصول استراتژیک در سیلوهای کشور طی دو سال آینده ذخیره شده است. سه هفته پیش مصوبه صادرات گندم و کالاهای استراتژیک صادر شده زیرا تولید ما بیشتر از مصرف است.

وی گفت: در غرب کارون برداشتمان از حوزه‌های نفتی و گازی بیشتر شده و در این زمینه از کشور عراق پیشی گرفتیم، باید اعلام کنم همه این‌ها از دستاوردهای برجام است همچنین سفرهای رئیس جمهور به اروپا و خاوردور و امضای اسناد همکاری از دیگر دستاوردهای برجام است.

انصاری افزود: در گذشته و در زمان تحریم مجاز نبودیم که هیچ گونه قراردادی را انتخاب کنیم، طرف مقابل قرارداد را انتخاب می‌کرد و قراردادها به ما تحمیل می‌شد، همچنین ناچار بودیم کالاهای دست سوم و چهارم را خریداری کنیم اما امروز بعد از برجام آزاد هستیم که چه کالایی از چه کشوری خرید کنیم و چه نوع قراردادی را انتخاب و امضا کنیم.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در گذشته 20 تا 30 درصد برای هزینه تبدیل پول پرداخت می‌کردیم و گاهی نفت فروخته می‌شد اما پول آن به کشور پرداخت نمی‌شد پول در حساب می‌ماند و ما مجبور بودیم در قبال آن کالایی که مدنظر کشورها بود را خریداری کنیم اما امروز در فضای پسابرجام چنین مسائلی وجود ندارد. 

انصاری خاطر نشان کرد: ایران در یک مصاف حقوقی بین‌المللی توانست با قدرت‌های جهانی روبرویی کند و به پیروزی برسد البته آمریکا بدعهدی دارد و صهیونیست‌ها، سعودی‌ها با کارشکنی خود مایل نیستند ایران رشد کند، همانطور که مسیر اجرای برجام 18 ماه با شجاعت پیش بردیم از بدعهدی آمریکا هم به سرعت عبور خواهیم کرد و گام به گام مراحل اجرای برجام بدست خواهد آمد.

انصاری در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با تغییرات اخیر دولت از جمله رئیس دفتر رئیس جمهور که گفته شده بود وی دوتابعیتی است گفت: برنامه تغییر دیگری در دستور کار دولت نیست و آنچه که تا به امروز مطرح شده صرفا گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

وی اضافه کرد: برخی این اخبار را با چاشنی تخریب همراهی کردند و از جمله موضوع تابعیت مضاعف را مورد توجه قرار دادند که قبلا هم وزیر اطلاعات رسما اعلام کرده بود که هیچ مدیر دوتابعیتی در دولت وجود ندارد و این موضوع بیشتر با انگیزه تخریب و تشویش اذهان عمومی صورت گرفت.

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار داشت: متأسفانه برای برخی رسانه‌ها اساسی و تخریب علیه دولت آزاد است به طوری که گویی رسالت آن‌ها همین است . آن‌ها آزادانه به مقام عالی پس از مقام معظم رهبری اتهام وارد می‌کنند.

انصاری همچنین درباره جلسه رأی اعتماد نمایندگان به سه وزیر کابینه یازدهم که در این میان برخی از نمایندگان مخالف اظهاراتی را مطرح کردند تصریح کرد: از نمایندگان و رئیس مجلس قدردانی می‌کنم که به خوبی این جلسه را مدیریت کردند، نمایندگان دوره دهم مجلس علیرغم برخی مخالفت ها به این سه وزیر رأی مثبت دادند، رأی مثبت نمایندگان به سه وزیر پاسخ عملی مثبت به بداخلاقی‌ها به این سه وزیر بود.

انصاری ادامه داد: رسانه‌های دیداری، شنیداری و فضای مجازی مجاری تنفس جامعه هستند و آزادی بیان در مطبوعات نشانه زنده بودن، پویایی و حرکت روبه جلوی ایران اسلامی دارد و ما از همه حقوق قانونی و مشروع رسانه‌ها نه تنها حمایت می‌کنیم بلکه با همه قدرت و توان در مقابل عوامل مخالفان ایستاده‌ایم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: ما توسعه‌مان بر خویشتنداری است و به شدت از ناحیه برخی رسانه‌ها که رعایت قانون، انصاف و ادب را ندارند و مورد تخریب قرار گرفته‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم متأسفانه هجمه‌ها علیه دولت قابل مقایسه با ادوار گذشته دولت‌ها نیست چرا که دولت همواره سعی کرده از فواید آزادی رسانه چشم‌پوشی نکند.

وی تأکید کرد: به علت برخی بداخلاقی‌ها معاونت حقوقی وظیفه‌ای دارد که برای دفاع از حرمت آزادی اقدامات خود را انجام دهد چرا که در هر منطقه‌ای که آزادی وجود دارد حق و تکلیف آن نیز تعریف شده است از جمله تکالیف رعایت حقوق دیگران که بسیار مهم است.

انصاری اضافه کرد: اگر از مجرای رسانه به حرمت دیگران تجاوز شود برخورد با متجاوز یک تکلیف قانونی است و اگر در جایی با تضعیف حق عمومی و با ارائه دروغ افکنی و خلاف واقعیت صورت گیرد مخصوصا به شخص رئیس جمهور طبق وظایف قانونی نمی‌توانیم بی‌اهمیت باشیم و با آن برخورد می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: همگان انتظار دارند که باید در برابر هنجارشکنی‌ها برخورد مناسبی داشته و باید با رسانه‌های تخریب‌گر که منجر به منزوی شدن مخاطبان می‌شود مقابله کرد متأسفانه برخی از این رسانه‌ها از حدود قانونی تجاوز می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی رسانه‌ها شاهدیم برخی کپی برداری‌هایی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد مانند زمان اوایل انقلاب است و مشی منافقین را پیگیری می‌کند و حتی اگر تیتر برخی از رسانه‌ها و روزنامه‌ها را برداریم به نظر می‌رسد هیچ تفاوتی با معاندین نظام ندارند این رسانه‌ها رسالتی را تدوین کردند که امید جامعه را از بین می‌برد.

انصاری یادآور شد: انواع تهمت‌ها، برچسب‌ها و دروغ‌هایی در این رسانه‌ها شکل می‌گیرد که متأسفانه سمی را به جامعه پمپاژ می‌کنند که باید در مقابل مسمومیت غذای فکری و روحی جامعه گرفته شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره تعیین تکلیف لایحه جامعه نظام انتخابات گفت: وزارت کشور با کسب نظر از همه کارشناسان آماده است تا این لایحه کامل شود این لایحه هم اکنون در دست کمیسیون سیاسی دولت قرار گرفته و پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبری به وزارت کشور رفت تا این لایحه با سیاست‌های کلی نظام انتخابات تطبیق داده شود.

وی اضافه کرد: کمیته‌ای مرکب از وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس جمهور تشکیل شد تا سیاست‌های انتخابات با قانون منطبق شود در هفته آینده مجددا با اصلاحات جزئی این لایحه بررسی خواهد شد و ما به دنبال راهکار هستیم تا خارج از نوبت این لایحه در دستور کار دولت باشد.

انصاری تأکید کرد: روند رسیدگی به این لایحه در دولت با سرعت بیشتری باید انجام شود ما برخی مواد قوانین را که تکراری بودند حذف کردیم و برخی مواد جدید به آن اضافه کردیم و به زودی تقدیم مجلس خواهیم کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره پیگیری شکایت دولت علیه روحانیون گفت: یکی دو مورد از شکایت‌ها ناشی از تخلفات رسانه‌ای برخی افراد بود که ناگزیر بودیم به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع دهیم این دو مورد انجام شده و مسیر قانونی خود را طی می‌کند ما ترجیح می‌دهیم که هیچ وقت حقوق عامه مردم تضعیف نشود و البته به دنبال این هم نیستیم که از رسانه و روزنامه‌ای شکایت کنیم.

وی درباره رسیدگی شکایت دولت از برخی نمایندگان در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز گفت: مواردی در این پرونده بود که کاملا قوانین نادیده گرفته شده بود و رسما اتهاماتی واهی علیه برخی از مسئولین مطرح شده بود که طبق آیین نامه داخلی مجلس شکایت انجام شد و به هیئت نظارت در رفتار نمایندگان رسید.

انصاری افزود: با توجه به اتمام کار مجلس نهم عملا رسیدگی به این موارد ناتمام ماند و در تعامل با مجلس دهم و هیئت رئیسه همه تلاشمان این است که موردی به شکایت ختم نشود و با سازوکاری مشخص این موضوع رسیدگی شود و شاهد ضایع شدن حقی نباشیم بر این اساس اگر حق شخصی به صورت عمومی باشد از طریق نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری خواهد شد.

وی درباره شکایت معاونت حقوقی رئیس جمهور از برخی رسانه‌ها گفت: دولت به طور عام و معاونت حقوقی به طور خاص پاسدار حریم آزادی بیان و حقوق شهروندی است و به طور جد برنامه گسترده‌ای برای توسعه آزادی بیان شهروندان و همچنین توسعه حقوقی آنان در نظر داریم.

انصاری درباره اقدام معاونت حقوقی در حوزه تدوین لایحه شفافیت اظهار داشت: در دوره جدید معاونت حقوقی با تشکیل شورای علمی معاونت متشکل از حقوقدانان و اساتید ممتاز حقوق کشور سعی کردیم در بررسی لوایح، امور حقوقی دولت را ارتقا کمی و کیفی‌دهی ضمن آنکه قصد داریم معاونت حقوقی، پژوهشی و حوزه تنقیح را تقویت کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: لایحه تعارض منافع یا ذی‌نفعان به دلیل اهمیت و ضرورتی که برای مبارزه با مفاسد و راندخواری دارد را در اولویت قرار دادیم، این لایحه تدوین شده و در جلسات شورای علمی هم در دست بررسی است بنابراین پس از پایان بررسی و پیگیری لازم به طور رسمی به دولت و پس از آن مجلس ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه لایحه شفافیت در دست تدوین و بررسی است خاطر نشان کرد: در حوزه تنقیح قبلا اقدامی انجام شد در حال حاضر هم معاونت حقوقی اقدامی گسترده را آغاز کردیم. قصد داریم اقدامات این حوزه را سرعت دهیم و مجموعه قوانینی که با اولویت‌ها در حال بررسی است مربوط به کدگذاری تنقیحی و اولویت اول به قوانین اقتصادی ناظر در اقتصاد مقاومتی است.

انصاری ادامه داد: اولویت‌های بعدی به 7 یا 8 موضوع از قوانین بانکی، گمرکی، بیمه‌ای، پولی، مالی و ارزی می‌شود که در کارگروه کارشناسی در دست بررسی است لذا به تدریج این مهم تقدیم دولت و مجلس می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: کلیه لوایحی که در خصوص قانون جامعه وکالت است قبلا تقدیم مجلس شده، اما متأسفانه بررسی‌های آن به اتمام نرسیده، لذا مجددا با تعامل خوبی که با نمایندگان، کانون وکلا و قضات عالی رتبه برقرار کردیم رسیدگی به لایحه جامعه وکالت سرعت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در معاونت حقوقی مشغول به کار تنقیحی و تدوین لوابیح مورد نظر هستیم، همچنین بخش‌های دیگر از جمله بخش حقوق، قانون اساسی و حقوق شهروندی را فعال کردیم.

انصاری درباره مستند سازی املاک دولت اظهار داشت: فعال کردن دعاوی معاونت برای پیگیری دعاوی مربوط به دولت و نهاد‌های دولت، توسعه حقوق و حقوق عمومی با مراکز حوزوی، پژوهشی در تعامل است و در آینده‌ای نزدیک هم قصد داریم با صدا و سیما ضمن عقد تفاهم‌نامه‌ای برای آموزش حقوق و ترویج فرهنگ حقوقی وارد همکاری شویم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: دولت مکلف است تمام قوانین و مصوبات کشور را به شیوه درست اطلاع رسانی و آموزش دهد تا جامعه از طریق آگاهی راحت‌تر زندگی کند و تخلف کمتری صورت گیرد، تا نهایتا به سلامت جامعه کمک شود و جامعه‌ای با هنجار حقوقی داشته باشیم.

وی یادآور شد: رسانه‌های آزاد عامل رشد جامعه و اصلاح امور است هرچه به سمت انتخابات پیش می‌رویم باید فضای رسانه‌ای آزاد و با نشاط باشد. تا در فضای منصفانه و قاونی نقد عملکرد و بیان دیدگاه احزاب گروه‌ها و مردم را داشته باشیم.

انصاری با بیان اینکه برخورد قضایی با تخلفات رسانه باید آخرین اقدام و درمان باشد متذکر شد جامعه رسانه‌ای باید با ساز و کاری حرفه‌ای به مقابله با رسانه‌ نماها که به حیثیت خبرنگار و خبرنگاری لطمه می‌زنند مقابله کنند. برخورد قضایی حداقل و آخر کار است.

انصاری درباره اقدام معاونت حقوقی درباره پرونده املاک شهردرای اظهار داشت: این پرونده در حوزه فعالیت دولت نبوده و در حوزه امور شهرداری ورود نمی‌کند. این مسئولیت بر عهده ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است که اعضای آن از سه قوه تشکیل شده و ریاست آن بر عهده معاونت اول رئیس جمهور است بنده در جریان جزئیات آن نیستم اما پرونده‌ها در این ستاد در حال رسیدگی و پیگیری است.


وی درباره پیگیری حقوقی فاجعه منا و اقدام دولت در این زمینه اظهار داشت: دولت از زمانی که تشکیل شد با همکاری قوه قضاییه برای استیضاح حقوق مردم گام‌های زیادی برداشته است. در پیگیری‌های حقوقی توانسته‌ایم چند میلیارد دلار از کشور که آمریکایی ها به آن دست‌اندازی کرده بودند را از جمله  هزار و 700 میلیارد دلار  وسایر پول‌های دیگر را توانستیم پس بگیریم.

انصاری تصریح کرد: در خصوص شهدای منا هم از همان ابتدا با همکاری قوه  قضاییه،  وزارت  خارجه، معاونت حقوقی، خانواده‌ها اقدامات قابل توجهی انجام دادیم اما متأسفانه به دلیل قطع مراوده‌ای با عربستان داریم و نبود امکان حضور وکلا برای پیگیری های این مهم با مشکل مواجه است، اما با پیگیری وزارت خارجه برای پیدا کردن وکلای بین‌المللی این موضوع در دست رسیدگی و اقدام است، لذا امیدواریم سعودی‌ها دست از خامی بردارند و سرعقل بیایند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و به درخواست همسایگان خود کمک مستشاری در مبارزه تروریسم ارائه می‌دهد و دستاورد‌های بزرگی هم در این زمینه داشته است این دستاورد‌ها حفظ اماکن متبرکه و حفظ حریم و حرم اهل بیت در عراق و سوریه بوده است، امیدواریم دولت سعودی حقوق از دست رفته شهدای منا از جمله شهدای ایران تمکین کند و حداقل حقوق مادی آن را  به رسمیت بشناسد.

انصاری درباره وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: یکی از مصادیق اتهام افکنی رسانه‌ای صندوق ذخیره فرهنگیان است. عده‌ای صندوق ذخیره فرهنگیان را پوششی برای تخلفات گذشته و زیر سؤال بردن اقدامات دولت برای مبارزه مفاسد اقتصادی قرار می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در این صندوق قطعا تخلفاتی صورت گفته و دولت مجدانه این موضوع را بررسی می‌کند، وزیر جدید آموزش و پرورش هم مطابق با وعده‌ای که داده بود این موضوع را در دست بررسی قرار داده و در تعامل جدی با قوه قضاییه در حال پیگیری این قضیه هستیم بخشی از 8 هزار میلیارد مربوط به معوقات بانک ها است.

انصاری ادامه داد: معوقات بانکی در نظام بانکی کشور به دلیلی شرایط اقتصادی خصوصا در شرایط تحریم‌ها زیاد بود به طوری که ده‌ها هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد که برخی از این معوقات مربوط به بنگاه‌های اقتصادی بوده و برخی هم به دلیل سوءاستفاده و قانون گریزی وام گیرندگان است، همچنین بخشی از معوقات با رانت و تخلف دریافت شده باشد مصداق اختلاس است و باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: دولت در برخورد با مفاسد اقتصادی جدی است و با فضاسازی و شانتاژ از صحنه خارج نمی‌شود. پرونده تخلفات مالی که در گذشته بوده در حال حاضر به طور جدی در حال رسیدگی و شکایت است و از کاستی‌های حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم به طور جد اینگونه موضوعات را در دست پیگیری قرار داده است، دولت یازدهم از کنار هیچ تخلف و جرمی نمی‌گذرد و هرجا تخلف و دست درازی به بیت‌المال باشد هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
بیچاره اگر احمدی نژاد بود برای تغییرات دولت باید به زمین و زمان جواب پس میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
با سلام لطف کنید این خبر رو قرار دهید من در دانشگاه ازاد واحد یادگار امام خمینی شهرری درس میخانم برای سفر اربعین چون مشمول هستیم از طرف بسیج دانشگاه فرم های تعهد نامه ای به ما داده شد که نیازی دیگر به وثیقه 3 میلیون تومانی نیست اما دانشگاه وقتی این فرمو تعیید میکند که هم تسویه کنیم وهم چک نزد دانشگاه بگذاریم
آخرین اخبار