امیری در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تلاش دولت برای ارائه پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات به مجلس در اسرع وقت

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت در اسرع وقت می‌کوشد تا پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه دهد که این مهم در اولین انتخابات مورد استفاده قرار گیرد.

تلاش دولت برای ارائه پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات به مجلس در اسرع وقت

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت لایحه برنامه ششم را به مجلس ارائه داد اما به دلیل وجود برخی مسائل کارشناسی که در مجلس برای این لایحه پیش آمد رئیس سازمان برنامه‌ریزی در حال حاضر مشغول به رفع مسائل پیش آمده است.

وی درباره نظر برخی مراجع که پس از رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی، خانه ملت را خانه فتنه نامیدند خاطرنشان کرد: مجلس یکی از قوای رسمی کشور است و کسانی که در آنجا حضور دارند نمایندگان مردم هستند، امام خمینی (ره) مجلس را در راس امور می‌دانست. تشخیص مجلس هم این بوده که به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد دهد. به موجب قانون اظهار نظر نمایندگان آزاد است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات به انتخابات آینده می‌رسد یا خیر متذکر شد: در اسرع وقت می‌کوشیم پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه دهیم تا در اولین انتخابات از مزایای این قانون بهره ‌مند شویم اما این که به موقع این پیش‌نویس ارائه می‌شود یا خیر باید ا علام کنم این موضوع به تراکم کار دولت و مجلس بستگی دارد.

امیری افزود: لایحه نظام جامع انتخاباتی با نگاه به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تدوین نهایی می‌شود و بسیاری از مشکلات نظام انتخاباتی با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری بر طرف خواهد شد چرا که شفاف‌سازی عدالت انتخاباتی و شناخت مردم نسبت به نامزد‌ها که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است در این لایحه شکل خواهد گرفت و آنچه که در سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است به طور دقیق با این لایحه تطبیق داده می‌شود و با نگاه کامل به سیاست‌های انتخاباتی به مجلس ارائه می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار