گرگان؛

روحانیت و نخبگان، اصول گفتمان اقتصاد مقاومتی

استاندار گلستان گفت: روحانیت و نخبگان، اصول گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ دکتر حسن صادقلو در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان که با موضوع گفتمان سازی در اقتصاد مقاومتی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت : دریچه فقه، باب مقدسی است که باید از آن در مسیر اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

وی افزود : نقش ظرفیت هایی همچون اساتید دانشگاهها و معلمان در این گفتمان سازی باید پررنگ شود.

صادقلو اضافه کرد: باید تولیدات مردم به سمت دانش بنیانی سوق داده شود و مردم باید نسبت به فرهنگ صادرات و ایجاد ارزش افزوده در تولیدات خود باور و اعتقاد پیدا کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: دستگاههای فرهنگی استان باید در جلسات آتی پیوست فرهنگی خود در قبال اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند.

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سپاه گفت: خوشبختانه فعالیت های انجام شده در سپاه در راستای اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار بوده و نیاز است که سپاه استان، فصل فرهنگ سازی و باورسازی اقدامات خود جهت اشاعه این فرهنگ را در جلسه ارائه دهد.

دکتر صادقلو: فرهنگ مهارت ها و نقشی که در تولید ثروت دارند باید از طریق گفتمان سازی در جامعه تکثیر شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در مسأله گفتمان سازی در استان اهمیت دارد، اصلاح الگوی کشت است که باید به عنوان یک فرهنگ در بین مردم ترویج شود.

استاندار گلستان با تأکید بر دانش روستایی و جمعیت روستاییان استان گفت: در بعضی روستاها با همت روحانیون، اقدامات خوبی در توسعه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی صورت گرفته که می تواند الگویی برای سایرین باشد.

همچنین در این جلسه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه توسعه اقتصادی می تواند از مسیر اقتصاد مقاومتی صورت پذیرد، گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی، ایستادن روی پای خود است و باید این مسأله در فرهنگ سازی ها مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله نورمفیدی افزود: باید مردم باور، اعتقاد و اعتماد نسبت به اقتصاد مقاومتی پیدا کنند تا در میدان عمل نقش خود را نمایان سازند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار