350 مبتلا به سرطان تحت حمایت دانشجویان علوم پزشکی ایران قرار گرفتند

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برنامه های حمایتی ویژه از مبتلایان به سرطان، از پوشش بیش از 350 بیمار صعب‎العلاج خبر داد.

عبادی آذر معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هم‌اکنون نزدیک به 400 بیمار مبتلا به سرطان تحت حمایت 50 دانشجوی علوم پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی قرار دارند که از کمک ها و حمایت های آنها به صورت مادی، معنوی و پزشکی بهره‌مند می‌شوند. 

وی با بیان اینکه کمک‌های معاونت دانشجویی و دانشجویان هیچ ارتباطی به بودجه های مصوب دانشگاه ندارد، تاکید کرد: نزدیک به 2 سال قبل کمپین حمایت از مبتلایان به سرطان تحت عنوان التیام در معاونت دانشجویی علوم پزشکی ایران و با مخارج و هزینه های کاملا شخصی شکل گرفت و حالا با پوشش بیش از 350 بیمار، کانونی برای التیام دردهای نیازمندان شده است و مبتلایان به سرطان به طور رایگان از خدمات درمانی، ویزیت و حتی داروی رایگان نیز بهره‌مند می‌شوند و از سوی دیگر به راحتی می‌توانند با دانشجویان حامی ارتباط گیرند. 

معاون دانشجویی علوم پزشکی ایران افزود: علاوه بر خدمات درمانی کانون التیام، با هزینه های شخصی دانشجویان مقاطع مختلف علوم پزشکی که کاملا به صورت خودجوش و داوطلبانه جمع‌آوری می‌شود، سبد های کالا برای بیماران نیازمند تهیه و بصورت کاملا نامحسوس و شبانه توزیع می‌شود. تاکنون نیز بالغ بر 300 سبد کالا بین خانواده های این بیماران توزیع شده البته این تعداد تنها در یک نوبت انجام گرفته و تقریبا در هر دوره به همین میزان تامین و توزیع می‌شود. 

عبادی آذر همچنین در پایان با اشاره به خبری خوش برای دانشجویان علوم پزشکی اظهار داشت: موضوع کیفیت و تعداد غذای دانشجویان همیشه یکی از مهمترین موضوعات اساسی بوده و به همین منظور نیز نخستین آشپزخانه صنعتی دانشجویی در این دانشگاه با قابلیت تهیه روزانه بیش از 15 هزار پرس غذای گرم، فعالیتش را آغاز کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.