شیراز؛

راه اندازی مركز جامع تكامل كودكان در 4نقطه فارس

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی مركز جامع تكامل كودكان در 4نقطه فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر عبدالرسول همتی قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مركز جامع تكامل كودكان در محل پایگاه سلامت ولیعصر(عج) فیروزآباد، با اعتبار یک و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات تحول در نظام بهداشت، تعمیر و زیباسازی شده است.  
وی افزود: شهرستان فیروزآباد در پیشبرد اهداف بهداشتی و درمانی در استان موفق بوده است.
دكتر عبدالرسول همتی اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار در كشور در استان فارس و در چهار منطقه استان انجام شد.
مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در آیین گشایش این مرکز با بیان مزایای آن، گفت: این طرح برای رفع محدودیت ها و كمك به رشد كودكانی كه دچار معلولیت های حركتی و گفتاری هستند بسیار مهم و اثرگذار است؛ با ایجاد این مركز نیاز مراجعان برای ارجاع به مركز استان، برطرف می شود.
دکتر فریبا مرادی افزود: با توجه به حضور پزشك متخصص اطفال و كارشناسان توانبخشی و گفتاردرمانی با تمام امكانات و تجهیزات موردنیاز كودكان، دچار مشكل گفتاری و حركتی كه مانند همسالان خود قادر به حضور در اجتماع نیستند، با شناسایی از سوی پزشك خانواده و مراكز درمانی به این مركز معرفی و اقدامات اساسی از سوی كارشناسان در كمك به كودكان برای بهبودی و كاهش مسایل آنها انجام می شود تا با کمترین محدودیت ها در اجتماع حضور پیدا کنند.  
این مركز با داشتن پزشك متخصص اطفال، كارشناسان گفتار درمانی و كار درمانی، آماده ارائه خدمت به نیازمندان شهرستان و پذیرش مراجعان از شهرستان های فراشبند و قیر و كارزین است .
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار