مشهد؛

اجراي طرح آهن ياري با ويتامين Dدر سطح مدارس قوچان

مديريت آموزش و پرورش قوچان از اجراي طرح آهن ياري و برنامه مكمل ياري با قرص ويتامين D در سطح مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان قوچان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسن روحاني با بيان اينكه در طرح آهن ياري ۶هزار و هفتصد دانش آموز دختر متوسطه اول و دوم شهرستان تحت پوشش قرار دارند گفت :براساس برنامه ريزي انجام شده حدود ۱۰۷ هزار عدد قرص در مدت ۱۶ هفته (چهار ماه) در بين دانش آموزان توزيع مي شود.

روحاني هدف از اجراي اين طرح را ارتقاي سلامت دانش آموزان، جبران كمبود فقر آهن، مقابله با كم خوني و پيشگيري از شيوع بيماريها  اظهار داشت : فقرآهن موجب كاهش يادگيري، خستگي زودرس، سرگيجه، كاهش توان كاري و مقاومت بدن و احتمال ابتلا به بيماريها را به دنبال دارد كه با اجراي طرح مزبور بسياري از اين بيماري هاي شايع پيشگيري و درمان مي شود.

مديريت آموزش و پرورش قوچان اجراي برنامه مكمل ياري با قرص ويتامين D را در ۴۸ مدرسه در سطح شهرستان افزود: اين طرح طي ۹ ماه به صورت هر ماه يك عدد قرص ويتامين D بين حدود پنج هزار و هشتصدوسي  دانش آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه توزيع مي شود.
وي اجراي اين طرح را با اهداف سلامتي و درمان دانش آموزان مفيد و ضروري دانسته و گفت : با مصرف اين قرص ها جذب كلسيم از روده افزايش يافته و موجب تقويت ميزان كلسيم و فسفر استخوان ها در دانش آموزان خواهد گرديد.
انتهای پیام// ح خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار