پیشنهاد ویژه وزیر بهداشت برای راه اندازی سازمان رفاه اجتماعی

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش پیشنهاد داد تا سازمان رفاه اجتماعی در کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از احساس نیاز به تأسیس سازمانی به نام «سازمان رفاه اجتماعی» گفت و  عنوان کرد این سازمان باید متعلق به همه‌ی ایرانیان و همه‌ی صنوف باشد تا بتواند برای رفع آسیب‌ها، انحرافات و کج‌روی‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، فقر، بیکاری و پدیده‌هایی چون کودکان کار برنامه داشته باشد.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی نوشت:

"نیازی به نام «سازمان رفاه اجتماعی»/ «محمدامین» نوجوان 14 ساله‌ای است که برای رفع تنگناهای معیشتی و دریافت دستمزدی  300هزار تومانی، دست راستش را از دست داده و حالا در بیمارستان طالقانی مشهد بستری و تحت درمان و البته حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

امیدوارم شرایطی فراهم شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و کودکان کار به جای تحصیل در مراکز آموزشی، مجبور به کار در شرایط سخت نباشند. با مشاهده‌ی پی‌درپی مسائلی از این دست و با توجه به این‌که سازمان تأمین اجتماعی از اهداف اولیه‌ی خود (قانون مصوّب تیرماه 1354) فاصله بسیار گرفته است؛ به نظر می‌رسد کلید گشایش این گره‌ها، ایجاد یک «سازمان رفاه اجتماعی» چابک و فعال، بدون تصدی‌گری و کار بنگاه‌داری است. سازمانی متعلق به همه‌ی ایرانیان و همه‌ی صنوف که برای رفع آسیب‌ها، انحرافات و کج‌روی‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، فقر، بیکاری و پدیده‌هایی چون کودکان کار برنامه داشته باشد. خوب است سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران ارشد کشور به این موضوع توجه و آن را بررسی کنند."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار