یاسوج؛

28 هزار خانوار استان نیازمند حمایت نیکوکاران هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: 28 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد این استان نیازمند حمایت نیکوکاران هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرید محبی اظهار داشت: کمیته امداد استان به 39 هزار و 939 خانوار زیر پوشش خدمات رسانی می‌کند که از این تعداد 28 هزار خانوار ساکن مناطق دارای ضریب محرومیت 6، هفت و هشت هستند.

وی گفت: فقر حاکم بر کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاص خود را داشته و آثار منفی آن نیز در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی مشهود است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اقدامات دولت‌های قبل و دستگاه‌های مختلف اجرایی به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه فقرزدایی در کشور و این استان هنوز معضل فقر در جامعه ریشه کن نشده است.

محبی بیان کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و کهگیلویه و بویراحمد تدوین سند کاهش فقر است و برای کاهش این معضل نیز تاکنون اقدامات متعددی در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: اجرای این سند با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند گام‌های مؤثری را برای رسیدن به اهداف اجتماعی و اقتصادی از جمله هم افزایی امکانات، توانمندی‌ها، منابع و تشریک مساعی بین بخشی ایجاد کند.

محبی ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک نهاد حمایتی خدمات متعددی از جمله در زمینه بهداشتی، بیمه خدمات درمانی، اشتغال، خودکفایی، مسکن، فرهنگی، آموزش، جهیزیه، کمک هزینه ازدواج، حمایت از آسیب دیدگان، آزادی زندانیان نیازمند، مددکاری، مشاوره، اکرام ایتام، پرداخت وام قرض الحسنه و تأمین هزینه‌های معیشتی در استان به ویژه در مناطق محروم دارای ضریب محرومیت بالا ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 14 درصد جمعیت افزون بر 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل 39 هزار و 939 خانوار از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان بهره مند هستند، گفت: 14 هزار و 540 خانوار دارای سرپرست زن، 16 هزار و 542 خانوار دارای سرپرست از کار افتاده و مسن، 240 خانوار دارای سرپرست معلول، سه هزار و 64 خانوار دارای سرپرست بیمار، 22 خانوار بد سرپرست، هفت خانوار دارای سرپرست متواری، 318 خانوار دارای سرپرست سرباز، 746 خانوار دارای سرپرست زندانی، 130 خانوار فاقد والدین و چهار هزار و 330 خانوار دارای سایر شرایط در استان وجود دارد.

محبی افزود: 900 بیمار صعب العلاج، 2 هزار و 500 کودک زیر 6 سال دارای سوء تغذیه، پنج هزار و 790 یتیم، 9 هزار دانش آموز، 2 هزار و 800 دانشجو، پنج هزار خانوار نیازمند مسکن و 2 هزار جهیزیه پشت نوبتی از مهمترین نیازمندی‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: مهاجرت‌های بی رویه از روستا به شهر، ناکافی بودن منبع درآمد و بیماری از مهمترین مشکلات مددجویان و غیرمددجویان کهگیلویه و بویراحمد است.

محبی عنوان کرد: به دلیل کم بودن اعتبارات، گستردگی تعداد متقاضیان نیازمند و تعداد محدود خیران کهگیلویه و بویراحمد مساعدت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان نمی‌تواند جوابگوی تمامی درخواست‌های مددجویان و دیگر اقشار نیازمند استان باشد.

وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط مساعد کشاورزی و دامپروری و داشتن نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده می‌تواند با بهره گیری مضاعف از چنین ظرفیت‌هایی در جایگاه مطلوب‌تری قرار گیرد.

محبی گفت: در حالی که به دلیل ناتوانی مالی مردم کهگیلویه و بویراحمد و کمبود سرمایه گذار مناسب و اعتبارات برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف استان فقر بر آن حاکم شده است.

وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تنظیم سند کاهش فقر این استان را در یکی از حوزه‌های استانداری استان با جدیت پیگیری می‌کند.

محبی خواستار تشکیل کارگروه تخصصی سند کاهش فقر کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: امید است با تشکیل این کارگروه بتوان گام‌های اساسی برای ریشه کنی فقر در استان برداشت.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.