یاسوج؛

برگزاری بیش از یک میلیون نفرساعت آموزش فنی وحرفه ای در استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و 202 هزار و 757 نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه ایدر سال جاری در این استان برگزار شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرج اله راد گفت: 552 هزار و 556 نفرساعت از این آموزش‌ها در مراکز ثابت و سایر آن در مناطق عشایری، روستایی، زندان، پادگان‌ها، صنایع و حاشیه شهرها برگزار شده است.

وی افزود: آموزش مهارت بهترین بستر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است زیرا تحولات چشمگیر در بخش‌های صنعت و خدمات در سایه آموزش، ارتقای سطح دانش نیروی کار و بهره گیری از فناوری‌های نوین ممکن شده است.

راد تصریح کرد: بهره گیری از آموزش به شیوه دانشگاهی امروزی با یاری جستن از ابزارها و نرم افزارها سبب صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی به نقش مکمل مهارت و تحقیقات علمی در شتاب بخشی فرایند توسعه صنعتی اشاره کرد و افزود: اثرگذار نبودن برخی هزینه‌های گزاف مالی صاحبان سرمایه در بخش تولید به دلیل استفاده بهینه نکردن از دانش و مهارت است.

راد با بیان اینکه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سایه استفاده از همه توان و ظرفیت فکری، معنوی و مالی فرد و جامعه ممکن خواهد شد، بیان کرد: کارگاه‌های فنی وحرفه ای با آموزش نیروی انسانی ماهر سهم مطلوبی در توسعه اقتصادی جامعه دارند.

وی گفت: آموزش‌های مهارتی مشروط بر اینکه با نیاز بازار کار و تولید سنخیت داشته باشد و منطبق بر نیاز صنایع باشد، شاه کلید اقتصاد مقاومتی است و در غیر اینصورت جز اتلاف وقت و انرژی بیشتر و تحمیل هزینه بر فرد و جامعه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که پژوهش پیشتاز آموزش بوده و آموزشی که مبتنی بر نیاز واقعی بازار اقتصاد و صنعت باشد جزء لاینفک اقتصاد محسوب می‌شود.

وی به نقش آموزش در توسعه همه جانبه جامعه اشاره کرد و گفت: اگر رویکرد آموزشی مراکز آموزش عالی و علمی کاربردی به سمت آموزش کارآفرینی هدایت شوند با تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص فضای رقابت، تولید و اقتصاد جامعه شکوفا خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 11 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از 60 مرکز آزاد فنی و حرفه ای در این استان آماده ارائه مهارت به جویندگان کار هستند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.