کرمان؛

کاهش بیماری روتاویروس در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیماری روتاویروس (گاسترو انتریت ویروسی یا همان اسهال و استفراغ) که از اول پاییز بین اطفال این شهرستان شیوع پیدا کرده بود اکنون رو به کاهش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احمد جمالی زاده با اشاره به اینکه بیماری روتاویروس هر سال در شروع فصل پاییز بین اطفال شیوع پیدا می کند گفتاین بیماری معمولا تا یک ماه یا کمی بیشتر از این مدت فروکش می کند.

وی با اشاره به اینکه بیماری روتاویروس بین اطفال و کودکان زیر پنج سال رخ می دهد افزود: علایم این بیماری استفراغ، تب و اسهال، خشکی پوست، بی حالی و گود افتادن زیر چشم است که در برخی مواقع اگر اسهال شدید باشد و بدن آب زیادی از دست بدهد به بستری شدن و تحت درمان قرار گرفتن کودک می انجامد.

جمالی خاطر نشان کرد این بیماری در کشورهای فقیر که امکانات بهداشتی چندانی وجود ندارد منجر به مرگ کودک می شود.

وی با بیان اینکه در صورت آغاز علائم این بیماری باید کودک را سریع نزد پزشک برد تصریح کرد علت شیوع بیماری روتاویروس این است که در فصل پاییز افراد بیشتر در محیط های بسته حضور دارند و این ویروس از این طریق انتقال پیدا می کند.

در این راستا عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شداز حدود یک ماه قبل روزانه چهار تا 6 شیرخوار و طفل به بخش اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان مراجعه و بستری می شوند.

شکوفه درخشان گفت هر کودک بیمار پس از یک روز بستری شدن بهبود یافته و مرخص می شود.

این متخصص اطفال با بیان اینکه این بیماری موجب کم آبی شدید در بدن کودک مبتلا می شود افزود: مهمترین عامل روتاویروس انتقال ویروس از طریق دست آلوده است.

درخشان با اشاره به اینکه بیماری روتاویروس اسهال های شدید با کم آبی شدید ایجاد می کنند اظهار داشت: مبتلایان به این بیماری باید سریع به پزشک مراجعه کنند تا با درمان، اصلاح آب و الکترولیت بدن از عوارضی مانند شوک و مشکلات کلیوی پیشگیری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.