باقری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

زنان امروز قشر تحصیل‌کرده و تاثیر گذار افغانستان هستند

یک پژوهشگر بین‌المللی گفت: زنان افغانستان امروز قشر تحصیل کرده‌ای هستند که در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی افغانستان موثرند.

زنان امروز افغانستانی در موضوعات اجتماعی حضور پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارنداسماعیل باقری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، زنان افغانستان را بخش موثر جامعه این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: جایگاه زنان نسبت به دو دهه قبل از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده و آنان امروز قشر تحصیل کرده‌ای هستند که در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی افغانستان مشارکت می‌کنند.

این پژوهشگر مسائل بین‌المللی با بیان اینکه نزدیک به 4 الی 5 میلیون زن افغانستانی اکنون در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، گفت: متأسفانه غرب‌گرایی از طریق موسیقی و مدل لباس پوشیدن در جامعه افغانستان ترویج پیدا کرده است، اما جامعه سنتی این کشور همچنان از جایگاه بالایی برخوردار است و در سال‌های اخیر هم در برخی ولایات تظاهراتی در دفاع از حقوق زن مسلمان برپا کرده‌اند.

باقری ادامه داد: چیزی که مسلم است جایگاه زنان افغانستان در جامعه نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است، اما هنوز هم در برخی شهرها و روستاهای کوچک این کشور مانند ولایت ننگرهار هستند کسانی که زن جزئی از املاک و اشیاء به شمار می‌روند و آنان را خرید و فروش می‌کنند.

این کارشناس سیاسی گفت: خوشبتانه زنان در شهرهای بزرگ افغانستان از موقعیت بهتری برخوردارند آنان اجازه این را دارند که در دانشگاهها تحصیل کنند و در رسانه‌ها و روزنامه‌ها و مراکز علمی، اداری و.. فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار