یزد؛

برداشت پنج برابری انارباکمک باغدار نمونه ابرکوهی

باغدار نمونه ابرکوهی بیش از پنج برابرمتوسط تولید محصول انارخود را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت:باغدار نمونه استان یزد در شهرستان ابرکوه با وجود کم آبی و مشکلات دیگر تولید محصول انارخود را به بیش از پنج برابرمتوسط تولید افزایش داده است.

 غیب الهی افزود: سیف اله خیر پور باغدار ساکن روستای بخش مرکزی ابرکوه به عنوان انار کار نمونه در سال زراعی جاری به استان معرفی شده است.

وی گفت: این انار کار نمونه با به کارگیری فنون جدید کشاورزی و توانمندی های خود دربخش کشاورزی و باغی توانسته عملکرد خود را به 135 تن در هکتار برساند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه همچنین خاطرنشان کرد: این کشاورز از سطح یک هکتار باغ انار خود بیش از 135 تن انار از ارقام شیرین شهبازو میخوش عقدایی تولید کرده است.

شیروانی گفت: این کشاورز با بکارگیری توصیه های فنی کارشناسان و مبارزه غیر شیمیائی با کرم گلوگاه انار و همچنین آبیاری نوین و تغذیه مناسب تولید انار رابه پنج برابر افزایش داده است.

وی بیان کرد این کشاورز در منطقه علوی بخش مرکزی ابرکوه با اختصاص40 هکتار اراضی و یک حلقه چاه به تولید محصولات مختلف کشاورزی مشغول است. 

غیب الهی تصریح کرد : کلاسها و بازدیدهای آموزشی و ترویجی جهاد کشاورزی نقش موثری در عملکرد تولید محصولات کشاورزی دارد .

این مسئول یادآورشد: خشکسالی و بحران آب یکی دیگر از مشکلات کشاورزان شهرستان است و به همین دلیل جهت استفاده بهینه از آب اجرای روش آبیاری نوین قطره ای در باغ توصیه می شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه تصریح کرد: سطح زیر کشت انار در این شهرستان 630 هکتار است که از این مقدار بطور متوسط 15تن و در برخی از باغ ها 30 تن انار در هکتار و درمجموع بیش از 10هزارتن انار تولید شده است.

شهرستان ابرکوه با دوبخش و 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب یزد واقع است.
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار