یزد؛

حفظ و حراست از محیط زیست از همان دوران نوجوانی

فرهنگ سازی در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست باید از همان دوران نوجوانی و جوانی در مدارس آغاز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسن اکبری معاون فنی اداره کل محیط زیست استان یزد گفت:فرهنگیان باید در طول سال تحصیلی از فرصت مدارس و عرصه تعلیم و تربیت برای آشنا کردن دانش آموزان با طبیعت و محیط زیست و چگونگی احترام به آن استفاده کنند.

اکبری افزود: آشنایی نسل جوان با طبیعت و حیات وحش و همچنین آثار روحی و روانی طبیعت بر انسان باید محور فرهنگ سازی قرار گیرد.

معاون اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: در سال های اخیر برای فرهنگ سازی و توجه دادن نسل جوان به محیط زیست در سطح استان کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است.

اکبری ادامه داد: اینگونه فعالیت های باید همیشگی شود و همه اولیای مدارس با همکاری اولیای دانش آموزان بصورت جدی برای بیان اهمیت و فرهنگ سازی حفظ محیط زیست فعالیت کنند.

در این جلسه معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان مهریز در سخنانی به لزوم تعامل بین این اداره و محیط زیست برای ارتقای سطح آگاهی های دانش آموزان در حوزه محیط زیست تاکید کرد.

محمد رضا فخری افزود: شهرستان مهریز دارای وضعیت خوبی در حوزه محیط زیست از جمله وجود منطقه حفاظت شده کالمند بهادران است که باید از این فرصت برای آشنا کردن نسل جوان بهره گرفت .

همچنین در پایان این جلسه به سئوالات فرهنگیان در خصوص محیط زیست پاسخ داده شد.

در خاتمه رئیس اداره محیط زیست مهریز آمادگی این اداره را برای میزبانی اردوهای تفریحی و علمی دانش آموزان در طبیعت اعلام کرد.

منطقه کالمند بهادران مهریز یزد در سال 1355 به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال 1370 با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به عنوان حفاظت شده اعلام گردید.

این منطقه در 20 کیلومتری شهرستان مهریز و 50 کیلومتری مرکز استان و بهادران در 85 کیلومتری یزد قرار گرفته است.

وسعت این منطقه حدود 250 هزار هکتار برآورد شده که بیش از نیمی از مساحت آن را نقاط دشتی و مابقی را ارتفاعات صعب العبور، کوهپایه ها و تپه ماهور ها تشکیل داده است.

شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار