سنندج؛

عمده فکر مدیران باید بر روی برنامه های تربیتی متمرکز شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در مدیریت اهم و مهم کردن مسائل بسیار مهم است، تربیت صحیح دانش آموزان باید در اولویت قرار گیرد و عمده فکر مدیران باید بر روی برنامه های تربیتی دانش آموزان متمرکز شود.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار مدیران و روسای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: بعضی از مشاغل انسان ساز هستند و نقش مهم و سازنده ای در تربیت انسان دارند موفقیت در امر آموزش و پرورش موجب موفقیت جامعه است.

وی گفت: شناخت جایگاه شغلی و اهداف کاری بسیار مهم است و بدترین مجازات برای انسان بی هدفی و سردرگمی است و کار آموزش و پرورش بسیار حساس، مهم و ارزنده است که اجر و پاداشی مضاعف دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مدیریت اهم و مهم کردن مسائل بسیار مهم است، تربیت صحیح دانش آموزان باید در اولویت قرار گیرد و عمده فکر مدیران باید بر روی برنامه های تربیتی دانش آموزان متمرکز شود.

وی گفت: داشتن علم دینی برای تربیت بشری کفایت نمی کند بلکه باید کلیات دین را خوب فهمید زیرا دین به انسان یک نگاه رشد یافته و بالاتر از همه موجودات دارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: تجلیات الهی در وجود انسان ظهور پیدا می کند و نگاه دین به انسان به عنوان یک موجود ممتاز و برتر از سایر مخلوقات، می تواند در ابعاد مختلف موجب رشد و موفقیت انسان شود.

وی به اهمیت تزکیه انسانی در تعلیم و تربیت اشاره و خاطر نشان کرد: ظرفیت سازی در انسان اولین مرحله تزکیه انسانی است و تزکیه در امر تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد و مبنای تعلیم و تربیت باید قرآنی باشد.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان گفت: پیشرفت های بشر همه براساس حکمت است و هر علمی که انسان به دست می آورد بر مبنای حکمت است و خداوند متعال یکی از گم شده های انسان مومن را حکمت و دانش می داند که برای کسب آن باید به دورترین نقاط زمین سفر کند و آن را فرا گیرد.

وی به برخی مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: برای داشتن بهترین و پیشرفته ترین جامعه علم، حکمت، اراده و عمل را باهم باید ترکیب کرد و هنر مدیران توانمند شناخت نقاط ضعف و قوت و ارائه بهترین راهکار برای خروج از شرایط بحران است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ظرفیت عظیم دانش آموزان را یک فرصت برای کشور دانست و افزود: نگه داشتن جامعه در آرامش هنر مدیران است که وجود دانش آموزان این ظرفیت عظیم را برای آموزش و پرورش فراهم می آورد که آرامش را از طریق دانش آموزان به خانواده ها تزریق کرد و از ورود امواج منفی به خانواده ها جلوگیری به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح موجب ارتقای بسیاری از شاخصه های تربیتی در کشور است، گفت: با ارتقاء شاخصه های تربیتی از طریق مدیریت محدودیت ها نقش سازنده مدیران نمود پیدا می کند زیرا عمده مسائل و مشکلات کشور مسائل مدیریتی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بروز بودن در بخش های مختلف را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: استفاده از روش ها و راهکارهای نو و به روز در همه بخش ها بسیار مهم است که با توجه به این شیوه های نو می توان بهترین برنامه و مدیریت را داشت.

وی توکل به خدا و قاطعیت در تصمیم گیری را از ویژگی های مدیران موفق عنوان کرد و افزود: مشورت با افراد آگاه و کاردان در موفقیت مدیران بسیار تاثیر دارد اما تدبیر در امور و مدیریت کردن باید براساس اصول دین و قرآن باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به ارتباط گسترده آموزش و پرورش با همه بخش های جامعه گفت: آموزش و پرورش با همه جامعه ارتباط گسترده ای دارد و با توجه به وجود مشکلات و شرایط سخت باید قدرت عمل را بالا برد و صیر در برابر مشکلات لازمه مدیریت موفق است.

وی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی در جامعه، گفت: آموزش و پرورش می تواند با فرهنگ سازی و تربیت قرآنی دانش آموزان مشکلات را مدیریت و فشار ها را از روی دوش خانواده ها بردارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان کمال انسانی را در سه بخش تقسیم بندی کرد و افزود: شناخت دین اولین مرحله کمال انسانی است که عدم شناخت از دین، تکیه بر دانش ناقص بشری را به همراه دارد و حرکت در مسیر رشد و تربیت متعالی منوط به شناخت کافی از دین است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.