سنندج؛

امام شافعی در برابر انحرافات زمان خود ایستاد و با جهل و خرافه مبارزه کرد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امام شافعی در برابر انحرافات زمان خود ایستاد و با هر چه جهل و خرافه بود مبارزه کرد و با وجود فشارها و تهدیدات علنی، حب اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) را انکار نکرد و به این دوستی افتخار می کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌ الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی دیروز در همایش پیش کنگره امام شافعی در جمع علما و روحانیون، اظهار کرد: قدردانی از بزرگان وظیفه ی همه ما است که با برگزاری چنین همایش هایی از بزرگان دینی تجلیل کنیم و از علم و دانش آنها بهره مند شویم.

وی گفت: در مسیر تاریخ کسانی بوده اند که با شجاعت حرکت کرده اند و یک هدف مقدس را دنبال کرده و به پیروزی و موفقیت رسیده اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به اشاره به اشعار امام شافعی در مورد امام حسین(ع) تصریح کرد: امام شافعی در مورد امام حسین(ع) نظر و فتاوای خاصی داشتند و ابراز علاقه و محبت ایشان نسبت به اهل بیت در اشعارشان مشخص است.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع)، گفت: امام حسین(ع) برای مبارزه با انحرافات فکری، دینی و اصلاح امت پیامبر(ص) قیام کردند زیرا افرادی فاسد و و منحرف حکومت اسلامی را در دست داشتند که اقدامات آنها موجب به خطر افتادن دین اسلام شده بود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: امام شافعی در طول زندگی خود همیشه در جهت اصلاح و تعامل قدم برداشتند وعلاوه بر این، ایشان در علوم مختلف از جمله علم نجوم مهارت و قدرت خاصی داشتند که تسلط بر علوم مختلف برای زندگی آدمی مفید است.

وی با اشاره به اینکه کتاب فقهی امام شافعی بعدا منتشر شد، افزود: احکام فقهی امام شافعی در کتابی به نام احکام القرآن جمع و منتشر گردید که موضوعات مختلف دینی و مسائل مربوط به زندگی را شامل می شود.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان گفت: امام شافعی در علوم طب سنتی نیز دانش و اطلاعات خاصی داشتند و در زمینه طب سنتی مهارت ویژه ای داشتند ایشان علاوه بر مهارت در علوم فقهی با علوم حدیث و تفسیر قرآن نیز آشنایی داشته و به حدیث اعتقاد خاصی داشتند.

وی آشنایی با علم اخلاق و رعایت اصول اخلاقی را از ویژگی های اشعار امام شافعی عنوان کرد و گفت: رعایت اخلاق در زندگی و رفتار برای آدمی کرامت می آورد امام شافعی بر علم اخلاق بسیار مسلط بودند و اصول اخلاقی در اشعار ایشان بسیار رعایت شده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: آنچه که پیامبر(ص) و اهل بیت می فرمودند کلام خداوند بود و آنچه که اسلام نبوی نامیده می شود برگرفته از کلام پیامبر و اهل بیت که از کلام الهی سرچشمه می گیرد است و دشمنان با اسلام ناب محمدی مبارزه می کنند و قصد دارند یک اسلام بدلی آمریکایی را جایگزین آن کنند.

وی با اشاره به اینکه علما وارث پیامبران هستند و با جهل و خرافه باید مبارزه کنند، گفت: امام شافعی در برابر انحرافات زمان خود ایستاد و با هرچه جهل و خرافه بود مبارزه کرد و با وجود فشارها و تهدیدات علنی، حب اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) را انکار نکرد و به این دوستی افتخار می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با مقایسه انحرافات کنونی دنیای اسلام با انحرافات زمان امام شافعی، افزود: تمامی فرقه های انحرافی تکفیری، وهابیت و داعش برگرفته از همان انحرافاتی است که امام شافعی در زمان خود با آن مبارزه می کرد.

وی با اشاره به اشاره به اقدامات امام شافعی در مبارزه با جعل و فساد، تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگ امام شافعی ارائه اصول احکام و فتاوایی بود که با فساد و انحراف عقاید مبارزه می کرد و ایشان در زمان خود افکار فاسد و زشت را جمع کرده بود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: بیشترین ضربه ای که مسلمانان خورده اند این است که دشمنان، اسلام ناب محمدی را به عنوان دینی ضد انسانی، ضد بشری و انحرافی معرفی کرده اند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.