نظرسنجی: هیلاری کلینتون، نامزد منتخب جهان برای آمریکا

شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی جهانی، هیلاری کلینتون را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب کردند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، اگر تمام مردم جهان می‌توانستند در انتخابات آمریکا شرکت کنند، کدام یک از نامزدها در رقابت‌ها پیروز می‌شد؟ یک نظرسنجی برای پاسخ به این سوال انجام شد و نتایج آن از انتخاب هیلاری کلینتون (نامزد حزب دموکرات) به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

جنبش جهانی کشور خوب ( دِگود کانتری) یک نظرسنجی آنلاین انجام داد که براساس آن بیش از 100 هزار نفر از 130 کشور در نخستین رأی‌گیری جهانی به منظور انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا، شرکت کردند. از شرکت‌کنندگان خواسته شد نامزدی را که به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا می‌پسندند، انتخاب کنند. همچنین از این افراد خواسته شد، تنها روابط بین‌المللی آمریکا را مورد توجه قرار دهند.

نتایج نظرسنجی بسیار جالب بود. کلینتون با 52 درصد آرا، رتبه نخست و «جیل استاین،» از حزب سبز با 19 درصد آرا رتبه دوم را به خود اختصاص دادند. دونالد ترامپ در رتبه سوم (14 درصد آرا) و «گری جانسن،» از حزب لیبرترین در رتبه چهارم (7 درصد آرا) قرار گرفتند. 8 درصد شرکت‌کنندگان نیز هیچکدام از 4 نامزد را «خبر خوشی برای جهان» ارزیابی نکردند و به آنها رأی ندادند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی، دونالد ترامپ را تهدیدی برای ثبات و کامیابی جهان می‌دانند. نتایج این نظرسنجی و گرایش شرکت‌کنندگان به نامزدهای دو حزب غیر اصلی و همچنین خودداری 8 درصد افراد از رأی دادن نشان‌می‌دهد محبوبیت ترامپ و کلینتون در جهان بسیار کم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار