نمایشگاه عکس مشترک افغانستان و اندونزی در کابل برگزار شد

نمایشگاه مشترک افغانستان و اندونزی با موضع بامیان در کابل برگزار شد.

نمایشگاه عکاسی ساحات باستانی افغانستان و اندونیزیا در کابل برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نمایشگاه عکاسی مشترک مراکز باستانی افغانستان و اندونزی با عنوان «نمایشگاه عکاسی بامیان – باربادور» از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفاتر یونسکو در افغانستان و اندونزی و وزارت آموزش و فرهنگ اندونزی برای مدت دوماه در تالار های موزیم ملی افغانستان برگزار شده است.

در این نمایشگاه عکس‏هایی از بامیان و ساحات باستانی اندونیزیا که جزء فهرست میراث های جهانی یونسکو می باشند، به نمایش گذاشته شده اند.

محمد فهیم رحیمی، رییس موزیم ملی گفت: در این نمایشگاه به تعداد ۴۰ عکس از دو ساحه باستانی بامیان و معبد باربادور انتخاب شده است و این عکس ها برای مدت دو ماه به نمایش گذاشته شده است.

رییس موزیم ملی دایر شدن چنین نمایشگاه‏ها را در گسترش همکاری بین کشورهای اندونزیا و افغانستان که هر دو دارای تاریخ و فرهنگ مشترک میباشد، مفید عنوان کرد و افزود که برگزاری چنین نمایشگاه‏ها تاثیر مثبت روی روابط هر دو کشور خواهد داشت.

انصاری تاج الدین، سفیر کشور جمهوری اندونیزیا در این باره گفت: این دو ساحه معبد بارابادور و ساحات باستانی بامیان شامل میراث های فرهنگی جهان بوده و برگزاری این چنین نمایشگاه تاثیر مثبت بالای روابط دو کشور خواهد گذاشت.

ساحه باستانی باربادور مجموعه بزرگ ساختمانی بودیزم در جهان بوده و در بین سال‌های ۷۵۰ تا ۸۴۲ میلادی ساخته شده است که دارای شهکار هنری و ساختمانی زیبایی‏ می‏باشد.

شفقنا نوشت: قابل ذکر است که در حال حاضر ۱۰۵۲ ساحات در فهرست میراث جهانی شامل گردیده که تا حال دو ساحه "بازمانده های باستانی بامیان و منار جام” در افغانستان و هشت ساحه باستانی در کشور اندونیزیا شامل فهرست میراث‏های جهانی یونسکو شده‏اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار