گزارش پُلیتیکو از آخرین وقایع انتخابات آمریکا:

ترامپ در انتظار معجزه است

پُلیتیکو در مطلبی نوشت: نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از شانس چندانی برای پیروزی در این رقابت‌ها برخوردار نیست.

گزارش پُلیتیکو از آخرین وقایع انتخابات آمریکا: ترامپ در انتظار معجزه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پُلیتیکو با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: همزمان با حضور میلیون‌ها نفر در پای صندوق‌های رأی، «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از شانس چندانی برای پیروزی در این رقابت‌ها برخوردار نیست. از یک سو، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) پرونده ایمیل‌های «هیلاری کلینتون،» نامزد حزب دموکرات، را مختومه اعلام کرد. از سوی دیگر، ساعت‌های آغازین انتخابات حاکی از نتایج امیدوارکننده برای وزیر امور خارجه سابق آمریکاست. 

در ادامه گزارش آمده است: پیروزی ترامپ پس از 17 ماه تلاش برای از هم پاشیدن حزب جمهوری‌خواه آمریکا و شوکه کردن آمریکایی‌ها با ادبیات آشوب‌طلبانه، تنها با یک معجزه امکان‌پذیر است. میلیون‌ها آمریکایی که امروز (سه‌شنبه)، در حوزه‌های رأی‌گیری حضور می‌یابند، دو انتخاب آشکار پیش روی خود دارند: سیاستمدار کهنه‌کار آمریکا که در صورت پیروزی، عنوان نخستین رئیس‌جمهور زن این کشور را از آن خود خواهد کرد و یا میلیاردر بی‌پروایی که بدون داشتن هیچ‌گونه تجربه سیاسی، وارد این رقابت‌ها شد و ستاد انتخاباتیش را تشکیل داد. 

نتایج نظرسنجی‌های روز گذشته، نشان داد وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه روز برگزاری انتخابات، نسبت به ترامپ از برتری نه‌چندان محسوس اما اطمینان‌بخش 3 تا 6 درصدی برخوردار بود. این در حالی است که «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، در رقابت‌های انتخاباتی سال 2012، از چنین برتری در نظرسنجی‌ها برخوردار نبود. 

در ادامه گزارش آمده است: رأی‌گیری‌های مقدماتی نیز تاکنون، به نفع کلینتون بوده است. دست‌کم 42 میلیون آمریکایی -حدود دو سوم کل رأی‌دهندگان- پیش از روز سه‌شنبه، آرای خود را در صندوق انداختند. گزارش‌ها نشان می‌دهد لاتین‌تبارها در این انتخابات مشارکت گسترده‌ای داشته‌اند. با این وجود، آرای الکترال ایالت‌های فلوریدا و کارولینای شمالی -با مجموع 44 رأی- درست در آستانه روز برگزاری انتخابات، از رقابت تنگاتنگ میان ترامپ و کلینتون حکایت دارد.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار