نیویورک تایمز: انتخابات آمریکا، امشب دو مسیر احتمالی را در پیش خواهد گرفت

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مسیری بسیار طولانی را پیموده است؛ اما بزودی نتیجه این رقابت‌ مشخص می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مسیری بسیار طولانی را پیموده است، اما بزودی نتیجه این رقابت‌ مشخص می‌شود. «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات این انتخابات، با برتری آشکار اما نه چندان اطمینان‌بخش در برابر «دونالد ترامپ،» نامزد حزب جمهوری‌خواه، وارد روز انتخابات شد. اگر نظرسنجی‌ها درست باشد، به نظر می‌رسد پیش از پایان رأی‌گیری، نتایج انتخابات مشخص شده باشد. در غیر این صورت، شبی بسیار طولانی در پیش خواهیم داشت. 

نتایج آخرین نظرسنجی‌های ملی از برتری 4 درصدی وزیر امور خارجه آمریکا و مسیر هموار وی در روز برگزاری انتخابات حکایت دارد. وی کافیست علاوه بر ایالت‌هایی که «جان کری» (وزیر امور خارجه فعلی آمریکا) در رقابت‌های سال 2004، در آن‌ها پیروز شد، آرای «نیو مکزیکو»، «نوادا» و «کلرادو» و «ویرجینیا» را از آن خود کند. غیر از طبقه سفیدپوست کارگر، دیگر ساکنان این ایالت‌ها در نظرسنجی‌ها از کلینتون حمایت کرده‌اند. وی حتی در ایالت‌های کارولینای شمالی، فلوریدا، اوهایو و آریزونا نیز از شانس پیروزی برخوردار است. اگر کلینتون در این چهار ایالت پیروز شود، به احتمال زیاد وی با تفاوتی قابل‌توجه، در آرای الکترال پیروز خواهد شد.    
   
در ادامه گزارش آمده است: حتی اگر دونالد ترامپ بتواند آرای ایالت‌های آریزونا، یوتا، نیو همپشایر، آیووا، فلورید، اوهایو و کارولینای شمالی را از آن خود کند، برای راهیابی به کاخ‌سفید، به پیروزی در یکی از ایالت‌های آبی (با اکثریت جمعیت دموکرات) نیازمند است. در ادامه گزارش آمده است شانس پیروزی ترامپ در این انتخابات، 16 درصد است.   


نیویورک تایمز: انتخابات آمریکا، امشب دو مسیر احتمالی را در پیش خواهد گرفت



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار