اردبیل؛

آغاز برداشت زعفران در پارس‌آباد و گرمی

برای دومین سال متوالی عملیات برداشت زعفران از مزارع پارس‌آباد و گرمی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ در عملیات برداشت این محصول با ارزش افزوده بالا در شهرستان پارس‌آباد و به همت بسیج سازندگی سه هکتار از اراضی این منطقه به کشت زعفران اختصاص یافته که عملیات برداشت تا آخر آذرماه ادامه دارد به‌طوری که به ازای هر هکتار دو کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود.

زارعان زعفران‌کار از درآمد مناسب 15 تا 20 میلیون تومانی کشت این محصول ابراز رضایت کرده و تنها خواسته و مطالبه آنها راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی و فرآوری طلای‌سرخ در این منطقه است تا بتوانند روزبه‌روز کشت این محصول با ارزش افزوده را توسعه بدهند.

اما در گرمی نیز کشت زعفران از دو هکتار در حال حاضر به 15 هکتار رسیده به‌طوری که کشاورزان زعفران‌کار سالانه 20 تا 30 میلیون تومان از این محل درآمد کسب می‌کنند.

فرماندار گرمی گفت: کشت زعفران به‌ویژه در اراضی دیم منطقه گرمی با استقبال خوبی روبه‌رو شده به‌طوری که در هر سال زعفران‌کاران با 15 میلیون تومان درآمد به ازای هر هکتار روبه‌رو هستند.

میر‌علی رحیمی‌زاد افزود: ما خوشحالیم که با اقبال خود زارعان کشت زعفران توسعه پیدا کرده به‌طوری که فراتر از کشت جو و گندم استقبال از کشت این محصول روند صعودی به خود گرفته به‌طوری که تنها مطالبه زارعان توجه به بسته‌بندی مناسب و صادرات با کیفیت این محصولات است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار